مدیران "جم پیلن" اطلاعات تکمیلی دادند / میزان عرضه ارز صادراتی و تولید سه ماهه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قبل از ظهر امروز طی نشستی خبری ،آخرین اطلاعات مالی و عملکردی شرکت پلی پروپیلن جم با حضور بهمن بهزادی مدیرعامل، حمیدرضا رمضانی مدیرمالی، مجید نوروزی معاون جدید ناشران شرکت بورس، اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش بورس تهران و اصحاب رسانه اعلام شد تا فرایند عرضه اولیه 10 درصدی سهام این شرکت 200 میلیارد تومانی تکمیل شود.

اثر عرضه پلی پروپیلن جم بر ارزش بازار

نوروزی در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر ارزش بازار بورس تهران بالغ بر 900 هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: انتظار می رود با عرضه اولیه شرکت پلی پروپیلن جم به میزان 4.5 هزار میلیارد تومان بر ارزش بازار افزوده شود.

میزان تولید طی سه ماه نخست سال

همچنین بهزادی با بیان اینکه "جم پیلن" یکی از 6 مجموعه تولیدکننده پلی پروپیلن در ایران است، گفت: این شرکت با ظرفیت 300 هزار تن در سال، قابلیت تولید 80  گرید پلی پروپیلن شامل هموپلیمر، کوپلیمر،رندوم پلیمر و تر پلیمر را دارد.در حال حاضر بیش از 14 گرید تولید که حدود 98 درصد آن در بازار داخل به دلیل نیاز از طریق بورس کالا عرضه می شود. فروش خارجی محصولات نیز بر اساس مناقصه عمومی است که مشتریان باید قبل از ورود اعتبار سنجی شوند.

وی از تولید گرید انحصاری RPX120L در سال گذشته ،اخذ مجوز و عرضه آزمایشی به مشتریان خبر داد و گفت: این گرید قبل از این به طریق واردات تامین می شد اما اکنون در دستور کار تولید طی سال جاری قرار دارد.همچنین تولید گرید لوله نیز در برنامه سال 98 گنجانده شده است.در سه ماه نخست سال جاری با در نظر گرفتن شکستگی خط لوله در فروردین ماه از طرف پتروشیمی مبین به میزان 60 هزار تن تولید داشتیم و با دریافت 2930 تن از پتروشیمی شازند که رکورد بی سابقه ای است، پیش بینی می شود تا پایان سال مالی به بیش از 270 هزار تن برسد.

میزان عرضه ارز صادراتی به نیما

رمضانی هم درخصوص میزان عرضه ارز صادراتی به سامانه نیما گفت: از سال 96 برای شفاف سازی کامل در سیستم فروش ارز، هیات مدیره مصوب کرد تمامی مبادلات ارزی در بانک تجارت و کارگزاری وابسته به آن مجتمع شود. طی سال 97 از 225 هزار تن کل محصولات تولیدی بالغ بر 6 هزار تن صادرات صورت گرفت.

وی افزود: عایدی صادراتی سال گذشته 13 میلیون دلار بود که از این مبلغ، 3 میلیون دلار صرف واردات قطعات، لوازم یدکی و کاتالیست شد و 10 میلیون دلار نیز به سیستم بانکی و سامانه نیما تزریق شد.از ابتدای سال 98 نیز به دلیل نوسانات ارزی،صادرات صورت گرفته معادل خرید مواد اولیه بوده و هنوز به سامانه نیما تزریقی صورت نگرفته است.

انتهای پیام