بعیدی‌نژاد: عوامل حادثه دریای عمان از جنگ و تنش نفع می‌برند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید بعیدی نژاد با کریستین امانپور مجری شبکه خبری CNN درباره آخرین تحولات منطقه به گفت‌وگو نشست.

وی در پاسخ به سوالی درباره حادثه اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان گفت: مقامات عالی ایران تاکید کرده اند اگر ایران نتواند نفت را صادر کند اجازه نخواهد داد سایرین هم نفت صادر کنند اما اطلاق این موضع به وضعیت فعلی یک سوءاستفاده از اظهارات است. روشن است که هنوز به آن مرحله نرسیده ایم و صادرات نفت ایران ادامه دارد. البته اگر زمانی برسد که نتوانیم نفت را از طریق منطقه صادر کنیم شرایط جدیدی رخ خواهد داد و ایران شهامت آنرا دارد که خیلی روشن اعلام کند به دیگران اجازه نمی دهد از منطقه نفت صادر کنند.

این مقام مسئول افزود: آمریکا ادعا کرده ایران عامل این حادثه است. خب این ارزیابی باید مبتنی بر شواهد و مدارک باشد. میخواهیم شواهد و مدارک را ارائه کنند. اگر فیلمی دارند تمام فیلم را ارائه کنند نه یک فیلم مغشوش و منقطع و دستکاری شده. خب هر کس می‌تواند یک ارزیابی داشته باشد. افکار عمومی هم ارزیابی از این حادثه دارند اما وقتی از ارزیابی صحبت می کنیم که می‌خواهد مبنای اقدام بین المللی باشد باید متکی به شواهد و واقعیت ها شود. تابه‌حال هیچ مستندی ارائه نشده است.

بعیدی نژاد ادامه داد: اگر کسی ادعا می کند اطلاعاتی در باره این حادثه دارد باید حتما آنرا در اختیار ایران قرار دهد. این منطقه بخشی از ایران و تامین امنیت آن بر عهده تهران است. کشتی های زیادی روزانه از این منطقه عبور می کنند و بیشترین سواحل را در خلیج فارس داریم و به امنیت آن بیش از همه حساس هستیم.

وی گفت: عامل حادثه دریای عمان می توانند کسانی باشند که از جنگ و تنش نفع می برند. این حادثه سناریوی کسانی است که میلیاردها دلار روی به دام انداختن آمریکا در یک جنگ دیگر در منطقه سرمایه گذاری کرده اند و با شدت آنرا پیش می برند. آنها کاملا مصمم هستند نگذارند پروژه ایجاد جنگ شکست بخورد و ترامپ تصمیم دیگری غیر از جنگ بگیرد.

بعیدی نژاد  هشدار داد: متاسفانه منطقه در حال سوق یافتن به سمت منازعه است و این خطر برای تمام اهالی منطقه خواهد بود. مقامات آمریکائی باید اراده مردم ایران را دست کم نگیرند. اگر مرتکب اشتباه و وارد نزاع با ایران شوند حتما پشیمان خواهند شد. کاملا آماده ایم. دولت و ملت و نیروهای نظامی ایران کاملا آماده هستند که تسلیم خواسته آمریکا نشوند و هر گونه حمله ای را در هم بشکنند. به‌صراحت می گویم آمریکا نمی تواند ایران را به زور پای هیچ میز مذاکره ای بکشاند. آنچه آمریکا انجام می دهد تروریسم اقتصادی است. آنچه از آمریکا می خواهیم این است که یک کشور عادی باشد و در روابط اقتصادی خارجی ایران مداخله نکرده و کشورها را به‌خاطر روابط با ایران تهدید نکند.

انتهای پیام