تاکید همتی به افزایش سرمایه بانک ها / تسویه مطالبات با دولت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی با اشاره به دستورالعمل عملیات بازار باز بانکی مصوب شورای پول و اعتبار و اقدامات بانک مرکزی برای تامین زیرساخ تهای لازم بمنظور راه اندازی سنجیده این ابزار گفت: با توجه به مطالبات بانک ها از دولت و ضرورت اتمام حسابرسی ها و نهایی کردن طلب هر بانک از دولت باید در این زمینه اقدامات سریع‌تر و جدی تری انجام شود.

وی ادامه داد: مقرر شده دولت در سال جاری بخشی از بدهی‌ها به بانک ها را از طریق اوراق بدهی پرداخت کند. این اقدام دولت می تواند منجر به تقویت بنیه مالی بانک ها و در نتیجه حضور پرقدرت در بازار شود.

این مقام مسئول بر لزوم افزایش کفایت سرمایه بانک‌ها تاکید کرد و با اشاره به مصوبات شورای پول و اعتبار و ضرورت افزایش سرمایه و تامین مقررات نظارتی کفایت سرمایه با هدف بهبود و تقویت بانک‌ها افزود: بانک‌ها باید قدرتمند باشند تا بتوانند از سامانه اقتصادی حمایت کنند.

همتی به کنترل بانک‌های ناتراز و تقویت سایر بانک‌ها اشاره کرده و ادامه داد: بانک مرکزی در بخش نظارتی اولویت‌هایی را پیش بینی و مد نظر قرار می‌دهد از جمله خروج بانک ها از بنگاه داری که به صورت دقیق رصد و پیگیری می‌شود و بانک ها باید برنامه‌ریزی و اقدامات عملی برای فروش اموال مازاد انجام دهند. همچنین بانک مرکزی اجرای قانون حاکمیت شرکتی را با هدف سالم‌سازی بانک‌ها به طور جدی دنبال می‌کند.

انتهای پیام