آخرین وضعیت و برنامه های کارخانه جدید "مادیرا" اعلام شد/ حمایت وزیر ارتباطات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی طی ماه‌های اخیر شرکت های خارجی لوازم خانگی در ایران به دلیل تحریم ها اقدام به کاهش تولید و زمینه ساز کمبود و رشد قیمت ها شده اند که شرکت فرابورسی مادیران ( شرکت صنایع ماشین های اداری ایران) خیز بلندی را برای حضور پرقدرت در بازار لوازم خانگی و رفع مشکل مصرف‌کنندگان ایرانی برداشته است.

این شرکت که 5 آذر سال گذشته با کشف قیمت 365 تومانی هر سهم وارد بازار سهام شده و با بازدهی 461 درصدی به حدود 2050 تومان امروز رسیده، با تولید تلویزیون های ایکس ویژن و تی.سی. ال بزرگترین تولیدکننده تلویزیون در ایران به شمار می‌آید. تلویزیون های ایکس ویژن ساخت "مادیرا" به تازگی بیش از 30 درصد سهم بازار فروش تلویزیون را در اختیار گرفته‌ و عملا بزرگترین سهم را در بازار لوازم صوتی و  تصویری به خود اختصاص داده‌اند.

به اعتقاد کارشناسان بازار و صنعت، تجربه موفق مادیران در بازار لوازم الکترونیک و صوتی و تصویری، امکان موفقیت این شرکت را در حوزه تولید لوازم خانگی به شدت افزایش داده است. چرا که کلنگ ساخت کارخانه تولید لوازم خانگی مادیران یک سال و نیم پیش یعنی در دی 96 در منطقه ویژه اقتصادی پیام با حضور محمد جواد آذرجهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار البرز به زمین زده شد.

حمایت و گزارش وزیر ارتباطات از ساخت کارخانه تولید لوازم خانگی

آذری جهرمی که در یک سال و نیم گذشته پیگیر تکمیل این پروژه بوده در هفته جاری با حضور منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز از کارخانه در حال احداث تولید لوازم خانگی مادیران بازدید و با خرسندی از روند پیشرفت احداث این کارخانه در در اینستاگرام اعلام کرد: سال گذشته (کارخانه لوازم خانگی مادیران  را) کلنگ زدیم، امروز (این پروژه) 70 درصد پیشرفت دارد و تا 5 ماه دیگر 850 نفر (در این کارخانه) اشتغال خواهند داشت. 

آغاز تولید و عرضه محصولات این کارخانه بزرگ در بازار باعث کاهش قیمت لوازم خانگی خواهد شد. فشار حداکثری ترامپ می تواند رشد حداکثری را رقم بزند، اگر همدلی کنیم.

اشاره وزیر ارتباطات به رشد قیمت و دو نرخی شدن بازار لوازم خانگی در ماه های اخیر به دلیل کمبود عرضه است.

براساس این گزارش، محمود قهاری معاونت لوازم خانگي ماديران هم گفت: وزیر ارتباطات در پایان بازدید از این کارخانه در حال احداث، قول حمایت حداکثری از این پروژه را داده است.

بنابر اعلام وزیر ارتباطات و فناوری، 4 پروژه کلیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان البرز در حال اجرا است و باید تلاش کرد این‌گونه پروژه ها روز به روز افزایش یابد و باعث ایجاد اشتغال در منطقه شود.

آخرین وضعیت کارخانه جدید " مادیرا" و زمان افتتاح

مسعود امیری رئیس هیات مدیره مادیران با اشاره به ظرفیت‌های این پروژه در حوزه‌های گوناگون، از اشتغالزایی برای 850 نفر در این کارخانه خبر داد و گفت: این کارخانه تولید لوازم خانگی که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد در زمینی به مساحت 73 هزارمترمربع احداث شده و بزرگترین کارخانه فعال این صنعت در سطح استان البرز به شمار می‌آید. 

وی ادامه داد: طبق برنامه ،قرار است در همان مرحله اول فعالیت، زمینه اشتغال 400 نفر در این کارخانه فراهم ‌شود و سطح اشتغالزایی در مرحله دوم فعالیت کارخانه به 850 نفری که وعده داده شده، خواهد رسید.

به گفته امیری، طبق برآوردهای اولیه ، ظرفیت تولید اسمی این کارخانه برای هریک از محصولات یخچال و ماشین لباسشویی200 هزار دستگاه است  و ظرفیت عملی آن، تولید 150 هزار دستگاه یخچال و 170 هزار دستگاه ماشین لباسشویی خواهد بود. قرار است در مرحله اول راه‌اندازی، خط تولید ماشین لباسشویی از میانه تابستان سال جاری فعالیت را آغاز کند در مرحله دوم هم خط تولید یخچال آن از پاییز سال 98 به بهره برداری قرار خواهد رسید .

انتهای پیام