زمان عرضه اولیه"سیمرغ" مشخص شد/ چهار عرضه کننده در پنجمین سهم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی طی سال جاری، چهار شرکت سرمایه گذاری صدر تامین، کشت و صنعت شریف آباد، ژلاتین کپسول و پلی پروپیلن جم وارد بازار سرمایه شده اند که امروز جلسه معارفه شرکت سیمرغ (ساعت 15 تا 17 در هتل سیمرغ ) برگزار می شود تا با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملیاتی و پاسخ به سئوالات توسط مدیران، این شرکت 130 میلیارد تومانی به عنوان پنجمین سهم تازه وارد آماده عرضه اولیه باشد.

براین اساس، زمان عرضه اولیه "سیمرغ" مشخص شده و قرار است یکشنبه دوم تیر 10 درصد از سهام شامل 130 میلیون سهم در محدوده قیمتی 500 تا 510 تومانی هر سهم و سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 400 سهم در بازار دوم معاملات بورس عرضه شود.

این عرضه توسط  سهامداران عمده و شامل خدمات پشتیبانی مهر 78، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، بانک تجارت و شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا به ترتیب با 6.2، 1.7، 1.1 و یک درصدی و از طریق کارگزاری بانک کشاورزی انجام خواهد شد.

در ترکیب سهامداری "سیمرغ" ، خدمات پشتیبانی مهر 78 با 53.1 درصد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با 14.7 درصد، بانک تجارت با 9.6 درصد، شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با 9.3 درصد و بخش خصوصی با 13.3 درصد حضور دارند. متعهد خرید نیز تامین سرمایه امید و سقف تعهد خرید مجموعا 50 درصد سهام قابل عرضه است.

طبق بررسی های بورس پرس، این شرکت که خرداد 1353 تاسیس شده ، دارای 1619 نیروی انسانی بوده و بزرگترین مرغداری ایران بشمار می رود و جزئی از واحدهای تجاری فرعی شرکت پشتیبانی مهر 78 است.

گروه سیمرغ شامل شرکت اصلی و واحدهای تابعه و شرکت‌های فرعی مقوا سازی شرق ،توسعه کشت ذرت و مهرگستران سیمرغ زیاران است.همچنین طبق مجمع فوق العاده اردیبهشت سال گذشته ، سال مالی شرکت از اول فروردین به اول دی ماه تغییر یافته است.

انتهای پیام