جوابیه تولیدکننده چوب و کاغذ درباره واردات/تایید و حمایت وزارت صنعت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی انتشار خبر کارخانه کاغذی که کاغذ وارد کرد، مدیریت شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران جوابیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد:

شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به دلیل برخی عوامل نظیر طرح تنفس جنگل، افزایش قیمت ارز و سختگیری در واردات قطعات مصرفی با چالش جدی روبه‌رو و نسبت به سال‌های گذشته در روند تولید با محدودیت‌هایی مواجه شد. شرکت نیز جهت جلوگیری از توقف تولید و حفظ و تأمین معیشت بیش از 1300 نفر از کارگران شاغل با تغییر برنامه، تولید روی کاغذهای باارزش افزوده بیشتر متمرکز شد.

در این راستا، طی توافقی که با وزارت ارشاد و صنعت جهت تنظیم بازار به عمل آمد، مقرر شد به جای واسطه‌ها، شرکت علاوه بر تولید بخشی از نیاز کاغذ، نسبت به وارد کردن کاغذ روزنامه از برندهای معتبر اروپایی اقدام و با هماهنگی سازمان‌های ذیربط نسبت به توزیع و فروش آن اقدام کند تا ضمن تأمین نیاز بازار دست دلالان را کوتاه و مشتریان واقعی این محصول را مدیریت کند.

در خصوص شبهه تعطیلی کارخانه که از سوی نویسنده خبر مطرح شده نیز باید گفت این شرکت تعطیل نشده بلکه فعال و در حال تولید است و علی‌ رغم مشکلات موجود در سال 97 با همت سرمایه انسانی متخصص و با انگیزه‌ای که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی صنایع داخلی را زنده نگه داشته‌اند در مجموع 3.86 هزار تن کاغذ روزنامه، 16.85 هزار تن کاغذ تحریر و 42.4 هزار تن کاغذ فلوتینگ تولید و روانه بازار کرده که ادعای نویسنده در خصوص عدم تولید در سال 97 در تولید کاغذهای روزنامه و تحریر غلط است. ضمنا این شرکت در ماه های بهمن و اسفند 97 جمعا 6.16 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر، تولید و روانه بازار کرده است.

انتهای پیام