پیشنهاد وزارت نیرو به دولت درباره تولیدکنندگان بیت کوین

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به غیر مجاز بودن مصرف برق توسط بیت کوین‌ها گفت: طبق دستور اعلام شده به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق، تولید کنندگان بیت کوین شناسایی و برق آن‌ها قطع خواهد شد.زیرا  اتصال این مراکز به شبکه به دلیل مصرف زیاد سبب ناپایداری برق و بروز مشکل برای دیگر مشترکین است.

وی با بیان اینکه استخراج هر بیت کوین معادل مصرف 24 واحد مسکونی در سال است،افزود: هنوز تعرفه‌ی مشخصی برای برق مصرفی بیت کوین تعریف نشده که البته پیشنهاد وزارت نیرو در این خصوص به هیات دولت ارسال و درحال بررسی در کمیسیون‌های مختلف است که پس از تعیین به همه شرکت‌ها ابلاغ خواهد شد.

رجبی مشهدی ادامه داد: پس از ابلاغ تعرفه برق بیت کوین‌ها، صاحبان ​این مراکز می‌توانند به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق مراجعه و بر اساس میزان مصرف درخواست خود را اعلام کنند.

بر این اساس، اگر دولت این پیشنهاد وزارت نیرو را به تصویب برساند به جای شناسایی و قطع برق تولیدکنندگان ارز دیجیتال، شاهد فعالیت آنها بصورت ضابطه مند خواهیم بود. حتی وزارت نیرو و شرکت مادرتخصصی توانیر می توانند مشوق‌ها و محدودیت‌هایی را همانند بخش صنعت و کشاورزی به منظور عدم مصرف برق توسط ماینرها در ساعات اوج لحاظ کنند.

انتهای پیام