وزیر نیرو شرط نداشتن خاموشی در تابستان را اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، رضا اردکانیان گفت: پیش‌بینی می‌شود در تابستان سال جاری 4 هزار مگاوات کمبود انرژی داشته باشیم پس برای اینکه دچار خاموشی نشویم و تابستان 98 را بدون خاموشی سپری کنیم نباید به عادات پرمصرف گذشته برگردیم.یعنی اگر رشد مصرف نسبت به تابستان سال گذشته 2.5 درصد بیشتر نباشد امیدواری زیادی داریم که تابستان با آسایش سپری شود.

وی ادامه داد: گرما زودتر شروع شده و فراگیر است و این موضوع تأثیر را روی اوج مصرف نشان می‌دهد چرا که به ازای یک درجه افزایش دما اوج مصرف به حدود 1390 مگاوات افزایش پیدا می‌کند.کم کردن یک درجه دمای دستگاه سرمایشی اثر را روی خط تولید یک واحد نیروگاهی می‌گذارد،‌ تمهیدات لازم و خوبی برای مقابله با خاموشی در تابستان بکار گرفته خواهد شد که در این راستا با صنایع مذاکره و قراردادهایی هم امضاء شده است.

این عضو کابینه افزود:‌ تقاضا شده برخی واحدها در ساعات اوج کار از مدار تولید خارج شوند و با مولدها اقدام به تأمین برق کنند.به دلیل کمبود بارش‌ها برای تابستان 98 حدود 8 هزار مگاوات کمبود تولید پیش‌بینی کردیم که بارش‌های اخیر موجب شد این کمبود به 4 هزار مگاوات کاهش پیدا کند. از مرداد سال گذشته برای تابستان 98 برنامه‌ریزی شده و اساس را بر این گذاشتیم که شرایط آبی سال 97 ـ 98 مانند سال 97ـ 96 باشد.

اردکانیان گفت: در شرایطی که اقلیم ایران خشک و نیمه خشک است می‌خواهیم دمای محیط بسته را روی 17 تا 18 درجه نگه داریم که این نشان می‌دهد بد مصرف هستیم و اگر در این مورد چاره‌ای نیندیشیم، گرفتار خواهیم شد.

انتهای پیام