سهام پرسپولیس و استقلال تا شهریور عرضه اولیه می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر سبحانی در مورد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به فارس گفت: طبق گفته وزیر ورزش و مصوبه مجلس باید دو باشگاه تا شهریور ۹۸ از طریق فرابورس واگذار شوند. متولی واگذاری این دو باشگاه نیز وزارت ورزش و سازمان بورس هستند. وظیفه این دو دستگاه فراهم کردن زمینه برای عرضه سرخابی‌ها از طریق فرابورس است.

وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی تا زمان کشف قیمت وظیفه‌ای به عهده ندارد اما به موازات بررسی حساب و کتاب مالی و به اصطلاح صورت‌های مالی حسابرسی شده دو باشگاه را انجام می‌دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی پیشنهاد داده بود به خاطر زیان‌ده بودن دو باشگاه از طریق مزایده واگذار شوند چون بدهی قابل توجهی دارند و ورود شرکت‌های زیان‌ده به بورس ممنوع است اما مجلس تصویب کرد واگذاری این دو باشگاه طبق قانون بودجه ۹۸ از طریق فرابورس انجام شود.

سبحانی تأکید کرد: البته بررسی صورت‌های مالی دو باشگاه سرخابی نشان می‌دهد که نسبت به سه سال قبل که بحث واگذاری آنها آن موقع مطرح بود وضع صورت‌های مالی خیلی بهتر و شفاف‌تر شده‌ است چنانکه آن موقع اصلا صورت مالی حسابرسی شده نداشتند اما اگر الان زیان‌ده هم باشند، لااقل صورت های مالی شفافی ارائه می‌ کنند.

به گفته وی قرار است برای ورود دو باشگاه سرخابی به فرابورس، ابتدا ۵ درصد سهام این دو باشگاه برای کشف قیمت در فرابورس ارائه و بعد از آن، بلوک ۵۱ درصدی سهام به متقاضیان واگذار و بقیه سهام به صورت خُرد به مردم و هواداران عرضه شود.

سبحانی افزود: سازمان خصوصی‌سازی قبل از اینکه دو باشگاه به فرابورس وارد شوند، وظیفه‌ای ندارد و فقط صورت‌های مالی آنها را نظارت می‌کند و بعد از آن در جریان واگذاری و بازاریابی‌ آنها نظارت می‌کند و کار واگذاری انجام خواهد شد.

انتهای پیام