تحریم‌های بین‌المللی مانع اجرای گام دوم برجامی ایران نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا کاتب با اشاره به فرصت کوتاه باقی‌مانده اروپایی‌ها به خانه ملت گفت: ایران بر اساس قوانین بین‌المللی و توافق هسته‌ای تصمیم گرفته و بر همین اساس هم گام‌هایی را بر می‌دارد.

وی افزود: اعمال تحریم‌های بین‌المللی به دلیل پایبندی به تعهدات برجامی در ادامه اقدامات خصمانه گذشته است و قطعا مانع تصمیمات ایران نمی‌شود زیرا تحریمی باقی نمانده که آمریکا اعمال کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: ایران بر اساس فرایند اتفاقاتی که در طول یک سال گذشته افتاده، تصمیماتی گرفته که طی مراحل مختلف قصد اجرای آن را دارد و از هیچ تهدیدی هم باک ندارد. بنابراین مسیر را با اقتدار ادامه می‌دهد.

کاتب گفت: در صورتی که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اعمال و اروپا بیش از این تخطی کند به مجامع بین‌المللی مجدد شکایت می‌کنیم هرچند اعتمادی به مجامع بین‌المللی نداریم زیرا این مجامع تنها آمریکا را می‌بینند و به نفع آنها تصمیم می‌گیرند.

وی افزود: روسیه و چین در این مدت نقش تعدیل کننده پیش گرفتند و اگر بتوانند در مدت کوتاه باقی مانده نگاه اروپایی‌ها را تغییر دهند، حیثیت اجتماعی و جایگاه بین‌المللی این دو کشور تثبیت خواهد شد.

انتهای پیام