شایعه ادغام بانک دی با دو بانک دیگر حاضر در فرابورس تکذیب شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جمشید قزوینیان رئیس اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی ضمن تکذیب خبر منتشره در برخی سایت‌ها مبنی بر ادغام بانک دی با بانک های شهر و سرمایه گفت: ادغام نهادهای بانکی منوط به مصوبه شورای پول و اعتبار و مجوز بانک مرکزی است که طبق استعلام از بانک مرکزی در حال حاضر هیچ برنامه ای در خصوص ادغام بانک های غیرنظامی در دستور کار قرار ندارد.

ویی افزود: بر اساس اعلام رسمی وزارت اقتصاد، تنها موضوع  ادغام بانک‌های نظامی در دستور کار قرار دارد و در خصوص بانک‌های غیر نظامی هیچ موضعی اتخاذ نشده است. همچنین روابط عمومی بانک مرکزی طی هفته‌های گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب ادغام بانک‌های خصوصی تاکید کرد فعالان رسانه‌ای، سهامداران و مشتریان بانک‌ها و موسسات اعتباری اخبار مربوط به نظام بانکی و مسائل مرتبط به آن را صرفا از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی دنبال کنند.

قزوینیان با بیان اینکه انتشار اینگونه اخبار به جز تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی برای سپرده‌گذاران و سهامداران نتیجه‌ای ندارد، ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی ، سعی و تلاش همه باید بر آن باشد به جای آنکه هم‌وطنان بخواهند سرمایه‌ها را به بازارهای غیر رسمی منتقل کنند و باعث بروز مشکلات عدیده برای اقتصاد شوند، بتوانند با اطمینان سرمایه‌ها را در بانک‌ها سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام