پیش بینی شاخص ۳۰۰ هزار تایی و بازگشت دوباره بازار سهام به مدار صعود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد علیزاده آرانی درباره علت ریزش حدود 3500 واحدی دیروز شاخص بورس که منجر به عقب نشینی این متغیر به نیمه کانال 245 هزار تایی شد به ایرنا گفت: در هفته های اخیر شاهد روند منفی بازار در اولین روز هفته بوده ایم. از طرف دیگر برخی ریسک های سیستماتیک مانند توقیف نفتکش ایرانی و نشست اضطراری شورای حکام آژانس که در قالب مسایل سیاسی و منطقه ای هستند به عنوان اصلی ترین دلیل ریزش شاخص بورس قلمداد می شوند.

وی افزود: شرایط رشد بنیادی بازار، مساعد و انتظار تحلیلگران این است که کماکان بازار در حالت صعود قرار گیرد. طبق پیش بینی ها، شاخص بورس تا پایان سال جاری وارد کانال ۳۰۰ هزار واحدی خواهد شد. بنابراین با توجه به چنین انتظاری ، سهامداران به دنبال رشد مستمر و شتابان شاخص بورس هستند که نامعقول است.

این کارشناس ادامه داد: ذات بازار نسبت به تمام اخبار اثرگذار بر سهام و صنایع خاص نوسان دارد. بنابراین سهامداران باید واقع بین باشند و براساس تحلیل و بررسی های بنیادین، سهام مناسب بازار را شناسایی و سرمایه گذاری کنند. زمانی که سرمایه گذار به نقطه سود مشخص رسید، سود را ذخیره و در مراحل پایین تر اقدام به سرمایه گذاری می کند تا بتواند از طریق نوسان ، سودهای مناسبی را کسب کند.

علیزاده آرانی افزود: بازار از لحاظ ارزندگی دارای سهامی است که قابلیت رشد دارند. این موضوع بستگی به برخی شرایط و ریسک های سیستماتیک دارد که چه خبرهایی از مسایل سیاسی به بازار مخابره می شود و بازار چه واکنشی نسبت به آنها نشان می دهد. موضوع افزایش غنی سازی هسته ای از جمله مسایلی است که بر بازار تاثیرگذار است و براساس انتظار تحلیلگران، ریزش شاخص بورس موقتی و کوتاه مدت خواهد بود و بازار دوباره به مسیر رشد بازخواهد گشت.

به گفته وی ، حجم نقدینگی بازار قابل توجه بوده و به همین راحتی از بازار خارج نمی شود. بنابراین نمی توان در انتظار افت شاخص بورس در روزهای آینده بود.

انتهای پیام