رئیس سازمان بورس : سهام پتروشیمی نوری تا دو هفته دیگر عرضه اولیه می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی درباره ورود پتروشیمی نوری به بورس که هفته گذشته با اتمام مهلت 6 ماهه و تمدید دو ماهه روبرو و آینده آن نامعلوم بود، به ایرنا گفت : اقدامات مربوط به عرضه اولیه سهام این شرکت در حال انجام است و بزودی شاهد ورود آن به بورس خواهیم بود.

وی ادامه داد: بحث بررسی اطلاعات صورت‌های مالی پتروشیمی نوری از جمله مسائلی بود که منجر به تأخیر ورود این پتروشیمی در بورس شد. همچنین پتروشیمی نوری باید تعهدی را به شرکت بورس تهران ارائه دهد که این فرآیند در کنار بررسی صورت‌های مالی آن در حال بررسی است.

محمدی افزود: به نظر می‌رسد تا 15 روز آینده اقدامات اولیه مربوط به ورود پتروشیمی نوری در بورس انجام و عرضه اولیه آن صورت گیرد.

بر اساس این گزارش ، تاکنون شرکت های در نوبت عرضه اولیه بعد از اتمام مهلت 6 ماهه و تمدید احتمالی ، باید مجددا" فرایند پذیرش را طی می کردند اما از قرار معلوم برای این شرکت 300 میلیارد تومانی ، شرایط دیگری در نظر گرفته شده است.

طبق اعلام قبلی ، مجمع سالانه "نوری" صبح یکشنبه 23 تیر با هدف تصویب صورت های مالی منتهی به اسفند گذشته برگزار خواهد شد .

بنابراین گزارش ، پتروشیمی نوری با ظرفیت 4.5 میلیون تن در سال، بزرگترین تولیدکننده مواد آروماتیکی جهان است و هلدینگ خلیج فارس با 76.5 درصد و تاپیکو با 17 درصد در ترکیب سهامداری آن حضور دارند.

انتهای پیام