امروز "نوری" آماده عرضه اولیه معرفی می شود / گزیده اطلاعات مالی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی درج نماد شرکت پتروشیمی نوری در 13 آبان سال گذشته در بازار دوم معاملات بورس تهران، ساعت 15 امروز مدیران این شرکت 300 میلیارد تومانی بعد از کش و قوس چند ماهه اقدام به تشریح آخرین وضعیت مالی و عملیاتی در محل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خواهند کرد تا "نوری" آماده عرضه اولیه 10 درصدی سهام باشد.

به این ترتیب، شنبه آینده 300 میلیون سهم با محدوده قیمتی هرسهم 2950 تا 3125 تومان و سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 1000 سهم واگذار می شود. هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، تاپیکو و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری از طریق کارگزاری خبرگان سهام اقدام به واگذاری خواهد کرد. متعهد خرید نیز تامین سرمایه تمدن و سقف تعهد خرید مجموعا 50 درصد سهام قابل عرضه است.

طبق بررسی های بورس پرس، این شرکت ۲۵ بهمن ۷۷ در تهران و ۱۸ دی ۸۶ در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کنگان به ثبت رسید. نام شرکت بر اساس مصوبه مجمع فوق العاده در ۸ دی ماه سال ۸۷ به پتروشیمی نوری تغییر یافت.عملیات اجرایی "نوری" در آذر سال 79 آغاز و اولین واحد آن در اوایل نیمه دوم سال 85 راه اندازی شد.سرمایه شرکت از بدو تاسیس ۵۰۰ هزار تومان بوده که طی ۳ مرحله افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران به ۳۰۰ میلیارد تومان کنونی رسیده است.

"نوری" به منظور اجرای پروژه شیرین سازی برش سنگین افزایش سرمایه به میزان ۲۰۰ درصد از محل سود انباشته را پیش‌بینی کرده که با انجام ان که در مرحله گزارش حسابرس است، سرمایه به ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت اما برنامه زمانبندی آن هنوز مشخص نشده است.

موضوع فعالیت

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده ۲ اساسنامه، سرمایه گذاری در احداث، راه اندازی، بهره برداری کارخانجات صنعتی، توسعه، نوسازی، تعمیرات و نگهداشت، تحقیقات، آزمایشات، پژوهش، بسته بندی و غیره به منظور تولید، بازاریابی، فروش و صدور محصولات پتروشیمی، ذخیره، واردات و صادرات و تبدیل کلیه مواد پتروشیمی و پتروشیمیایی، فرآورده های فرعی ،مشتقات نفتی به مواد اولیه صنایع پایین دستی و غیره و انجام کلیه فعالیت های تولیدی، صنعتی، فنی و مهندسی و بازرگانی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم مربوط به عملیات مذکور است. فعالیت اصلی شرکت سال های اخیر تولید محصولات پتروشیمی بوده است.

سیاست تقسیم سود

سیاست تقسیم سود برای سال‌های آینده با درنظر گرفتن پروژه های در دست اجرا و الزامات قانون تجارت حداقل ۱۰ درصد و پیش‌بینی این شرکت با توجه به مرتبه فوق در سال‌های آتی ۹۰ درصد است.

گزیده اطلاعات مالی

انتهای پیام