استقبال نماینده مجلس از مذاکره با آمریکا / راه گفت‌گو باز است اما به شرطی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجتبی ذوالنوری در خصوص تماس تلفنی مکرون با روحانی به خانه ملت گفت: ایران از گفت‌وگو فرار نمی‌کند و هیچ وقت باب گفت‌وگو را نمی‌بندد. لذا راه گفت‌وگو باز است اما کارها را معطل گفت‌وگوها نمی‌گذاریم. اینکه وزارت خارجه و دولت دست روی دست بگذارند و اقدام تقابلی را منوط به نتایج مذاکرات کنند، اشتباه است.

وی افزود: ایران در 60 روز اخیر گام‌هایی را تعریف و عملیاتی کرده که یکی از آنها افزایش درصد غنی‌سازی اورانیوم است که تاکنون 3.67 درصد بوده و هم اکنون متناسب با نیاز آن را افزایش می‌دهیم. این اقدام را انجام و همزمان در راستای احیاء رآکتور آب سنگین اراک کارهایی را انجام می‌دهیم در عین حال باز طراحی و بهینه سازی برجام را اگر غربی‌ها به تعهدات عمل و عقب افتادگی را جبران کنند، دنبال کرده و همزمان با این اقدامات مذاکره هم خواهیم کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: تا دیروز کاری انجام نمی‌دادیم و منتظر نتایج مذاکرات با اروپایی‌ها بودیم اما امروز اقداماتی که در گام دوم تعریف شده را عملی خواهیم کرد. در عین حال از مذاکره هم استقبال می‌کنیم، اگر آمریکا هم می‌خواهد به گفت‌وگو بازگردد باید بداند که این گفت‌وگو در قالب برجام انجام می‌شود.

ذوالنور گفت: آمریکا از برجام خارج شده و با خروج از این توافق، تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کرد. لذا هر زمان تحریم‌ها را لغو کند می‌تواند در قالب برجام پای میز مذاکره 1+5 با ایران بنشیند و اظهارنظر کند یا به 1+4 اضافه شود. در غیر این صورت قطعا ایران حاضر به گفت‌وگو نخواهد شد. اگر هم دولت کوتاه بیاید، مجلس مانع از انجام این کار می‌شود.

انتهای پیام