گزارش عملکرد سال گذشته شرکت آماده عرضه اولیه اصلاح شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پتروشیمی نوری که بطور ناگهانی و غیرمعمول آماده عرضه اولیه شده و طی مراسم معارفه ای، بعداز ظهر امروز آخرین اطلاعات مالی و عملکردی را اعلام می کند تا آماده واگذاری 10 درصدی سهام معادل 300 میلیون سهم در روز شنبه باشد، اصلاحاتی را در گزارش عملکرد سال گذشته اعمال کرده است.

براین اساس، واحد تولید پارازایلین به منظور عملیات به روز رسانی برج های جذب در آبان سال ۹۷ به مدت ۱۳۴ روز از مدار تولید خارج و در اسفند همان سال پس از اتمام تعمیرات مجددا در فرآیند تولید قرار گرفت و امکان دستیابی به ظرفیت اسمی و تولید مقدار ٢٢٠٠ تن پارازایلین در روز از ابتدای تیر ماه فراهم شد.

تا قبل از عملیات ارتقا برج ها، ظرفیت تولید واحد حدود ١٢٠٠ تن در روز بوده و افزایش تولید حاصل از ارتقا برجهای جذب، موجب افزایش ماهانه مبلغ ١٠ میلیون دلار به درآمدهای شرکت می شود. موضوع افزایش مقدار تولید و درآمد عملیاتی در اطلاعات پیش بینی ارائه شده در امید نامه و گزارش تفسیری لحاظ شده است.

ضمن اینکه به علت ایجاد اشکال در شبکه توزیع بخار و افزایش مصرف آب در دیگ های بخار(BFW) و کاهش ظرفیت تولید در بعضی از خطوط فرآیندی، تمام فعالیت‌های تولیدی از ۵  خرداد به منظور رفع عیب متوقف شد و از ١١ خرداد پس از انجام تعمیر شبکه بخار و تعویض و تعمیر شیرهای کنترلی، واحدهای تولیدی در مدار تولید قرار گرفت.

باتوجه به پیش بینی ٣٣٠ روز فعالیت تولیدی در سال ٩٨ و همچنین افزایش ٧ درصدی مقادیر تولید در ٢ ماهه‌ اول سال جاری نسبت به برنامه پیش بینی شده ، توقف تولید فوق تاثیری در سود و زیان پیش بینی شده نداشته است.

گزیده بودجه مالی شرکت

همچنین بودجه سال ۹۸ بر اساس ارز تک نرخی بوده و با توجه به این موضوع در شرایط فعلی حاشیه سود پایین خواهد داشت و پیگیری های لازم جهت تعدیل قیمت خوراک در دستور کار هیات مدیره قرار گرفته است.با توجه به پیش بینی انجام تعمیرات اساسی در سال ۹۸ طی یک ماه، تولید و فروش کاهش یافته اما متناسب با آن سود شرکت نیز کاهش داشته است.

انتهای پیام