فناوری تولید خودروهای داخل مربوط به ۲۰ سال پیش است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در خصوص خودروهای تولیدی گفت: یکی از مسائل تهران خودروهای غیراستاندارد است. در دنیا خودروها در هر 100 کیلومتر 3 لیتر سوخت مصرف می کنند و نیمی از خودروها به سمت برقی شدن رفته است اما در ایران خودروها با فناوری خطوط 20 سال پیش ساخته می شود. آلودگی هوا یکی از اساسی ترین مشکلات شهر تهران است و برای حل آن باید راهکارهای اساسی پیش بینی کنیم.

 وی افزود: سال های گذشته سالانه 800 هزار خودرو توسط خودروسازان داخلی تولید می شد که گفته می شد نیمی از آن در استان تهران توزیع می شود. با توجه به اتفاقات اخیر، گفته می شود این میزان تولید به نصف رسیده، بنابراین برخی تصمیمات ترامپ برای ایران زیان ده هم نیست و کاهش تولیدات خودروهای غیراستاندارد باعث می شود آلودگی هوا نیز کمتر شود. امروزه خودرو سازان در دنیا به سمت استفاده از خودروهای برقی رفته اند. تولید خودرو برقی به نفع ایران است و موجب ایجاد شغل برای متخصصان می شود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه سرانه مالکیت خودرو دو برابر شده است، گفت: با افزایش خودرو طبیعی است که هوا نیز آلوده تر شود. در تمام کلان شهرهای دنیا به سمت موانعی برای ورود خودروها به محدوده های مرکزی شهر، مانند گران کردن پارکینگ و سوخت می روند و نباید فراموش کنیم که در تمام این کشورها جایگزین استفاده از خودروهای شخصی، توسعه حمل و نقل عمومی پاک است. در حال حاضر ظرفیت 6 تا 7 میلیونی برای مترو ایجاد کرده ایم اما تنها یک سوم این ظرفیت استفاده می شود. در حوزه اتوبوس نیز ضریب اشغال در شهر پایین است.

هاشمی افزود: تنها کافی نیست که تردد در مرکز شهر کم شود، چراکه اگر تردد در منطقه 22 نیز افزایش پیدا کند به دلیل جهت حرکت باد که غرب به شرق است، سایر نقاط نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. باید به سمت مدیریت ترافیک در تمام سطح شهر برویم.

وی در خصوص اینکه شهروندان نسبت به طرح جدید ترافیک منتقد هستند، گفت: طرح های ترافیک در شورای ترافیک تصویب می شود و تنها نرخ عوارض آن در شورای شهر تصویب می شود. درخواست این است که شورا نیز در جریان این امور قرار گیرد و در تصمیم گیری ها سهیم باشد.

انتهای پیام