۷ هلدینگ و شرکت بزرگ بورسی در انتظار ابلاغیه دولت برای افزایش قیمت اوره

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پترو تحلیل، افزایش قیمت کود اوره برای کشاورزان تا محدوده قیمت بورس کالا هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس و سپس در هیات دولت به اتفاق آرا و تنها با یک رای منفی در روز شنبه هفته جاری تصویب شد.

البته با توجه به اینکه در بودجه سال جاری دولت افزایش قیمت اوره لحاظ نشده، قرار بر این شده قیمت گذاری اوره تحویلی به شرکت حمایتی خدمات کشاورزی با نرخ 612 تومان انجام شود و سپس این شرکت به پتروشیمی های اوره ساز بدهکار بماند و مابه تفاوت نرخ 612 تومانی تا قیمت بورس کالا پس از 6 ماه به حساب شرکت های اوره ساز واریز شود.

همچنین قیمت اوره برای کشاورزان کف نرخ بورس کالا پس از 6 ماه عرضه در نظر گرفته می شود.از این رو از ابتدای تیرماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اعتراض به این موضوع هیچ گونه پولی به حساب اوره سازها واریز نکرده و اوره سازها هم حاضر نشدند به این شرکت کود اوره تحویل دهند.

براین اساس به نظر می رسد پتروشیمی های اوره ساز در انتظار ابلاغیه دولت برای افزایش قیمت اوره هستند.در حال حاضر قیمت پایه اوره در بورس کالا حدودا 2200 تومان است و احتمال می رود حدود قیمت برای فروش اوره به کشاورزان 1700 تومان تعیین شود.

بنابراین گزارش، پتروشیمی خراسان، پتروشیمی شیراز، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی کرمانشاه، گسترش نفت و گاز پارسیان، هلدینگ غدیر و تاپیکو در شمار شرکت هایی که در انتظار ابلاغیه دولت برای افزایش قیمت اوره هستند، قرار دارند.

انتهای پیام