هشدار معاون سابق وزیر به تحریم چند صنعت مهم بورسی در ماه آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی کرباسیان درباره مهلت 90 روزه به صنایع و معادن برای بازگشت تحریم ها به گسترش نیوز گفت: این فرصت ماه آینده به پایان می‌رسد و شرکت های معدنی‌ و فلزی مانند فولاد ، آلومینیوم و مس رسما در فهرست تحریم‌های جدید قرار می‌گیرند و شرایط برای صاحبان صنایع سخت‌تر می‌ شود.

وی در مورد بهترین راهکار خروج از بحران‌های فعلی هم توضیح داد: در حالی حمل‌و‌نقل مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه صنایع و معادن هر کشوری است که در حال‌ حاضر صنایع محدودیت‌های حمل‌ و‌ نقلی دارند و برخی کشتی‌ها اجازه ورود به برخی بنادر را ندارند. در شرایط کنونی دولت و تصمیم‌گیران باید بپذیرند از مشورت‌های بخش‌ خصوصی بهره بگیرند و باید بین مجلس، قوه قضاییه، دولت و بخش خصوصی ارتباطات سازنده‌ای باشد.

کرباسیان ادامه داد: ۷ کشور از ۱۰ مقصد صادرات محصولات معدنی ایران، همسایه هستند که باید با استفاده از دیپلماسی فعال ، مسائل دوجانبه حل شود . یکی از مشکلات این است که می‌خواهیم مشکلات بانکی‌ و بیمه‌ای را در شرایط تحریم از طریق دولتی و بانک مرکزی حل کنیم اما با توجه به تحریم‌ها بهترین‌ راه‌حل بخش خصوصی است. اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی می‌تواند در این ارتباط با اتاق مقابل بحث‌های بانکی و بیمه‌ای را حل کند.

انتهای پیام