برنامه ایران خودرو و زیرمجموعه ها برای افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس ملکی طهرانی گفت: شرکت ایران خودرو با استفاده از قانون مصوب ۹۸ مجلس در حمایت از تولید داخلی نسبت به تجدید ارزیابی دارایی‌ها پس از تایید دستگاه‌های ذی‌ربط و طی مراحل قانونی، اقدام و ارزش دارایی‌ها را بروز خواهد کرد. منابع جدید مالی حاصل از این تجدیدارزیابی پس از طی مراحل قانونی به حساب افزایش سرمایه شرکت منظور خواهد شد.

وی افزود: استفاده از ابزار تجدید ارزیابی در شرکت های تابعه گروه ایران خودرو در صورت تصویب هیئت مدیره هر شرکت، منجر به اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها نیز خواهد شد .

به گفته ملکی طهرانی، اصلاح ساختار مالی گروه از طریق تسهیل در دسترسی به منابع مالی جدید بخشی از مشکلات نقدینگی در تامین و تدارک مواد اولیه و افزایش تولید را حل می‌کند که به نوبه خود به افزایش عرضه خودرو و کنترل قیمت های بازار خواهد انجامید.

براساس این گزارش، در قسمتی از گزارش تفسیر مدیریتی "خودرو" در مورد افزایش سرمایه آمده است: هیات مدیره شرکت در نظر دارد از ابزار تجدید ارزیابی دارایی ها جهت اصلاح ساختار مالی استفاده کند. همچنین در شرکت های تابعه ایران خودرو، هر شکت به صورت جداگانه در خصوص استفاده از این ابزار برای اصلاح ساختار مالی ، تصمیم خواهد گرفت.

انتهای پیام