مطالبات پیمانکاران بزرگ برق با دریافت نفت تهاتر می شود / تدوین آیین نامه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن طرزطلب در خصوص تسویه مطالبات پیمانکاران برق در قبال دریافت نفت خام به فارس گفت: سازوکار پرداخت مطالبات پیمانکاران برق با نفت در دولت در حال تدوین است که البته این موضوع در قانون بودجه پیش‌بینی شده است.

وی افزود:در تبصره یک بند ی پیش بینی شده تا 40 هزار میلیارد تومان از این محل، تسویه و در اختیار پیمانکاران قرار گیرد بنابراین این اقدام بابت مطالبات پیمانکارانی که طرح‌های تملک دارایی سرمایه را انجام می‌دهند، اگر بتوانند نفت دریافت کنند با یک سازوکاری در قبال مطالبات مسجّل شده تا پایان سال گذشته،نفت خام دریافت کنند.

این مقام مسئول در پاسخ به سؤال آیا پیمانکاران بزرگ برق مثل گروه مپنا از این موضوع استقبال می کنند،گفت: دولت در حال تدوین آیین‌نامه‌ای است که بر اساس آن، اگر پیمانکاری علاقه‌مند بود با چه سازوکاری تأیید صلاحیت شوند و با چه قیمت و روشی و اینکه توسط چه کسی این برنامه تأیید شود تا نفت خام را دریافت کند.قصد نام بردن پیمانکاری را ندارم اما آنها از این موضوع استقبال می‌کند که مشتری و خریدار نفت داشته باشد.

طرزطلب ادامه داد: اکثر پیمانکاران برق با دریافت نفت خام به جای مطالبات موافق بوده‌اند، هر چند این پیمانکاران موافق، پیمانکاران بزرگی هستند که توانمندی معامله آن را داشته باشند.

وی در خصوص جایگزین شدن یک نیروگاه جدید در کنار نیروگاه ری گفت: نیروگاه ری که قدیمی ترین نیروگاه تهران است قرار بود از محل منابع مالی ژاپن تعویض شود که با اعمال تحریم‌ها ممکن نشد، بنابراین این اقدام از طریق پیمانکار داخلی انجام خواهد شد. قرارداد این پیمانکار در هفته جاری به ارزش۵۰۰ میلیون یورو به امضا رسید.

طرزطلب درباره اینکه آیا این قرارداد نیز به روش تهاتر نفت خواهد بود، تاکید کرد: اینکه تمام این مبلغ قرار است با دادن نفت تأمین شود یا راهکار دیگری نیز در کنار تهاتر نفت برای تأمین مالی در نظر گرفته می شود، هنوز بطور دقیق مشخص نیست و تا زمان امضای قرارداد مشخص می شود.

انتهای پیام