خط تولید پژو ۳۰۱ ایران خودرو افتتاح شد / مشخصات / عرضه یک محصول دیگر

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام قبلی، خط تولید پژو 301 ایران خودرو صبح امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و بدون مشارکت شرکت فرانسوی و با مشارکت 300 سازنده ایرانی افتتاح شد .

قرار است این محصول با داخلی‌سازی 60 و سپس 80 درصدی و پس از طی مراحل تولید آزمایشی، اوایل سال آینده با ظرفیت اولیه 10 هزار دستگاه در سال به تولید انبوه خواهد رسید و در ادامه به 100 هزار دستگاه و در نهایت سالانه 250 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت و در 5 سال نخست به 400 هزار دستگاه خواهد رسید.

در این میان ایران خودرو اعلام کرد این محصول دارای استانداردهای 85 گانه روز دنیا بوده و از 1123 قطعه موردنیاز ، حدود 565 قطعه داخلی‌سازی می شود.

محصول 301 در قالب 3 تیپ و واریانت شامل دو واریانت با گیربکس دستی و موتور EC5 و یک تیپ و نوع با گیربکس اتوماتیک و موتور EC5 به تولید خواهد رسید. حجم موتور این خودرو 1.6 لیتر، حداکثر قدرت آن 115 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 150 نیوتن متر در دور موتور 4 هزار است.

در تیپ تولیدی 301 در سال نخست، گیربکس دستی 5 سرعته تعبیه خواهد شد. گنجایش صندوق عقب آن با ظرفیت 640 لیتر نیازهای یک خانواده ایرانی را مرتفع می کند. 301 سطح آلایندگی استاندارد یورو 5 را پاس کرده و دوستدار محیط زیست به حساب می آید.

سیستم ترمز ABS، سیستم ایمنی ESP، ایربگ جلو، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ های دی لایت به هنگام رانندگی، تهویه مطبوع دستی و رینگ آلومینیومی 15 اینچ از جمله مشخصات اصلی خودرو است.

عرضه یک محصول دیگر ایران خودرو

براساس این گزارش، هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در این مراسم گفت : هر چند پژو فرانسه از ایران خارج شده ولی بدون اتکا به خارجی ها ، تولید محصولات ادامه دارد و علاوه بر پژو 301 در شهریور ماه نیز اتفاق مثبت دیگری رخ خواهد داد و یک محصول ایرانی دیگر به تولید خواهد رسید. 

وی دامه داد: میزان سرمایه‌گذاری برای تولید پژو 301 ، بین 50 تا 60 میلیون یورو و شامل 36 و 14 میلیون یورو برای خط تولید بدنه و مونتاژ است .

یکه زارع در مورد تحویل خودروهای ناقص هم گفت: با افزایش سرعت تکمیل این دسته از محصولات در چند ماه آینده تحویل تعهدات ایران خودرو به روز خواهد شد.

انتهای پیام