مهلت ۳ تا ۶ ماهه به بانک مرکزی برای تامین وام ۷ هزار میلیاردی قطعه‌سازان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بختیار درخصوص نشست دیروز فراکسیون پاسخگو مجلس به خانه ملت گفت: برای رفع نیاز قطعه‌سازان و رونق تولید آنها به منظور تامین نیاز داخلی در شرایط تحریمی مقرر شده بود 11 هزار میلیارد تومان برای کمک به ساخت قطعه در داخل به قطعه‌سازان پرداخت شود اما تاکنون تنها 4 هزار میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده و 7 هزار میلیارد تومان باقی مانده است.

وی افزود: از آنجایی که مهلت بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات به قطعه‌سازان منقضی شده از این نهاد، قطعه سازان و خودروسازان دعوت شد تا با حضور در فراکسیون، پاسخگو مشکلات صنعت خودروسازی شوند.مشکلات تولید داخل در فراکسیون پاسخگو مورد بررسی قرار گرفت، بخش اعظمی از مطالبات قطعه سازان پرداخت نشده به همین دلیل تعداد زیادی از این شرکت ها در حال تعطیلی است.

بختیار گفت: پس از بحث و بررسی مقرر شد 3 تا 6 ماه به بانک مرکزی مهلت داده شود تا تسهیلات موردنیاز قطعه سازان را به آنها پرداخت کند. از سوی دیگر این بان ملزم شد، برای تامین تسهیلات قطعه سازان با فراخوان، بانک‌های عامل را معرفی کند.همچنین یکی دیگر از مسائلی که مورد بررسی قرار گرفت، تعهدات معوق خودروسازان بود. به زعم خودروسازان، تعهدات بانک مرکزی در قبال خودروسازان و قطعه سازان اجرایی نشده در نتیجه این شرکت‌ها نمی‌توانند به تعهدات عمل کنند.

انتهای پیام