تحلیل نماینده مجلس از اثر معکوس تحریم ها بر صنعت پتروشیمی و دومین شرکت بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عدل هاشمی‌پور در خصوص طرح الزامات اجرای توزیع و عرضه سوخت سی.ان.جی به خانه ملت گفت: ضرورت تقویت استفاده از CNG به‌عنوان سوخت ارزان و سالم‌تر از بنزین و گازوئیل آن هم در شرایط تحریم بر کسی پوشیده نیست به همین دلیل کمیسیون انرژی این طرح را با هدف اصلاح نحوه توزیع و عرضه تدوین و به صحن علنی ارسال کرده است.

وی ادامه داد: همان‌طور که صنعت پتروشیمی در حال جایگزین شدن صنعت نفت است، باید استفاده از سوخت CNG در سطح جامعه نیز جایگزین بنزین و گازوئیل شود تا اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند. فرهنگ استفاده از سوخت CNG  افزایش یافته و تلاش چند ماه گذشته دولت برای افزایش قیمت بنزین یکی از دلایل اصلی تقویت استفاده از این سوخت بود.

این نماینده هاشمی‌پور در مورد وضعیت شرکت‌های پتروشیمی‌ هم توضیح داد: خوشبختانه تحریم‌ها سبب رونق و افزایش تعداد شرکت‌های پتروشیمی شده و برخی از این شرکت‌ها با افزایش تولید و تعدادی دیگر هم در مسیر راه‌اندازی هستند. در گذشته نه چندان دور برای تولید محصولات پتروشیمی به وارد کردن تجهیزات از خارج نیاز بود اما حدود 60 تا 70 درصد تجهیزات در داخل ساخته می‌شود.

هاشمی پور ادامه داد: تحریم هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس (دومین شرکت بزرگ بورس) و 39 شرکت‌ زیرمجموعه آن تاثیری بر تولید و صادرات محصولات این شرکت‌ها نداشته و تجهیزات ساخت داخل برای تولید صنایع پتروشیمی تا چند سال دیگر وجود دارد .

انتهای پیام