انتقاد از پوری حسینی و هشدار برخورد در صورت عدم واگذاری سرخابی ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به اظهارات رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص عملیاتی نبودن مصوبه مجلس جهت واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق فرابورس گفت: قانون واگذاری دو باشگاه کاملا شفاف است و برای نحوه واگذاری دو باشگاه مسیر هم تعیین شده است.

وی افزود: قانون باید اجرایی شود و ممانعت و مقاومت مسئولان در برابر نص صریح قانون هیچ وجاهتی ندارد.باید زیرساخت‌های واگذاری دو باشگاه در فرابورس فراهم و ابتدا 5 درصد سهام این دو باشگاه برای کشف قیمت در فرابورس ارائه شود و بعد از آن، بلوک 51 درصدی سهام این دو باشگاه به متقاضی واگذار و بقیه سهام بصورت خُرد به مردم و هواداران ارائه شود.

این نماینده مجلس با اشاره به وعده مسئولان بلند مرتبه دولتی در وزارت ورزش و وزارت اقتصاد در خصوص واگذاری سرخآبی تا شهریورماه گفت: اظهاراتی با این مضمون که زیرساختهای واگذاری دو باشگاه در فرابورس آماده نیست آن هم در آستانه زمان واگذاری دو باشگاه(شهریور ماه)، نوعی فرار رو به جلو از سوی مسئولان سازمان خصوصی‌سازی است.

یوسف نزاد گفت: در صورت استنکاف دولت از قانون، قطعا مجلس از ظرفیت نظارتی با استناد به مواد موجود در آیین نامه داخلی استفاده خواهد کرد تا با متخلفانی که قانون را اجرا نمی‌کنند، برخورد جدی شود.

بنابراین گزارش، بر اساس بند الحاقی یک تبصره 2 لایحه بودجه سال 98 ،وزارت ورزش مکلف است با همکاری دو سازمان بورس و خصوصی سازی حداکثر تا پایان شهریور ماه 98 ،شرایط پذیرش دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را در بازار پایه فرابورس فراهم کند. پس از پذیرش در بازار پایه فرابورس و عرضه 5 درصد سهام هر یک از دو شرکت، جهت کشف قیمت 51 درصدی سهام آنها بصورت بلوکی و باقی سهام بصورت خُرد عرضه می‌شود.

انتهای پیام