واکنش هوک به دیدار اعضای دولت ترامپ با ظریف و موضع روحانی برای مذاکره

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، برایان هوک درباره علت صدور روادید برای حضور وزیر خارجه ایران در نیویورک و نشست سازمان ملل به فاکس نیوز گفت: آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل ، تعهداتی دارد که به دیپلمات‌ها اجازه می دهد اقدامات مرتبط با سازمان ملل را انجام دهند اما به معنای اجازه رفت و آمد آزاد دیپلمات‌های ایرانی در نیویورک نیست و پلبیس مانع از تردد آزاد خواهد شد .

وی در مورد احتمال دیدار مقامات دولت با ظریف هم گفت: هیچ دیداری بین مقامات دولت آمریکا با وزیر خارجه نخواهد شد و هیچ کانال ارتباطی محرمانه‌ای با ایران نیست . همه نکاتی که باید در این باره زده می‌شد توسط ترامپ و پمپئو مطرح شده است.

این مقام مسئول در واکنش به اظهارات اخیر روحانی مبنی بر آمادگی مذاکره در صورت رفع تحریم های آمریکا گفت: شاید مخاطب این نکات ، مردم ایران و کشورهای اروپایی باشند . ایران برای دهه‌ها از باج‌خواهی هسته‌ای برای به لرزه در آوردن جامعه بین‌المللی استفاده کرده تا بتواند مانع از فشارهای آمریکا شود اما قرار نیست فشارها کاهش یاید .

هوک بار دیگر بر لزوم غنی‌سازی صفر ایران تاکید کرد و گفت: یک سال زمان گریز اتمی، نوعی استاندارد پذیرفته شده بین‌المللی است که به دولت ترامپ  ارث رسیده اما خواهان زمان بسیار بیشتر هستیم . موضع آمریکا این است که ایران هیچ ظرفیتی برای غنی سازی نداشته باشد. حامی اصلی تروریسم در جهان، برای داشتن یک برنامه صلح آمیز هسته‌ای نباید غنی‎‌سازی اورانیوم بکند.

انتهای پیام