ظریف : اگر ترامپ تحریم ها را لغو کند درهای دیپلماسی کاملا باز است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد جواد ظریف که برای حضور در شورای اقتصادی – اجتماعی سازمان ملل به نیویورک رفته در توییتر اعلام کرد: با خبرنگار ان‌بی‌سی در اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل گفت‌وگو کردم. یکی از سه ساختمانی (مقر سازمان ملل، دفتر نمایندگی و اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل و فرودگاه جان اف کندی ) که اجازه دارم در آنها قدم بگذارم.

براساس این گزارش، وی در مصاحبه با شبکه خبری "ان بی سی" گفت: ایران به دنبال جنگ با آمریکا نیست و ترامپ باید تحریم های ظالمانه علیه تهران را بردارد تا راه برای مذاکره باز شود. بنابراین اگر ترامپ اقدام به حذف تحریم های اعمالی از سال ۲۰۱۷ علیه ایران کند درهای دیپلماسی کاملا باز است.

وی افزود: آمریکا با خارج شدن از برجام رویکرد دیپلماتیک و قدرت های جهان را تضعیف کرد. آمریکا میز مذاکره را ترک کرده و همواره از بازگشت آنها به میز مذاکره استقبال می شود. ایران علاقه ای به داشتن زرادخانه هسته ای ندارد هر چند که اگر بخواهد می تواند بمب بسازد. اگر علاقه مند به تولید سلاح هسته ای بود می توانست از مدت ها قبل اقدام کند.

ظریف ادامه داد: در حالی آمریکا با آتش بازی می کند که هر مذاکره ای باید بُرد- بُرد باشد . در غیر این صورت اوضاع به باخت- باخت منجر خواهد شد.

انتهای پیام