سهم سرمایه در گردش صنعت به ۴۰ درصد می رسد / رضایت از شرایط بانک ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در حاشیه شورای گفت و گو و شورای هماهنگی بانک های استان اصفهان گفت: افرادی که ارز حاصل از صادرات را هنوز بازنگردانده‌اند،‌ مرتکب تخلف شده اند و قطعاً طبق قوانین با آنها برخورد می‌شود. در این میان برخی از صادرکنندگان متخلف هم به قوه قضائیه معرفی شده اند.

وی ادامه داد: این گروه کسانی هستند که متأسفانه آدرس دقیقی در دست نیست و نشان‌دهنده آن است که از کارت های یک بار مصرف یا روش های مشابه آن استفاده کردند. لذا قوه قضائیه و بازپرس پیگیر این موارد هستند.

این مقام مسئول در مورد صنعت بانکداری هم توضیح داد:  بانک ها در عملیات و فعالیت ها  با مشکلاتی مانند ناترازی و تسهیلات تکلیفی روبرو وبا شرایط  پیچیده ای روبرو هستند . اما خوشبختانه با بهبود اوضاع ، شرایط بانک ها باثبات تر شده و بانک مرکزی نیز نظارت و کنترل لازم را اعمال می‌کند.

همتی در مورد نتیجه کلی جلسات دیروز در استان اصفهان هم گفت: تصمیمات مهمی برای مهم‌ترین قطب صنعتی ایران یعنی استان اصفهان گرفته و در مورد موضوعاتی مانند مباحث ارزی و رفع مشکلات صادرکنندگان ، تسهیلات کشاورزی، اشتغال زایی روستایی و کمبود منابع مالی مترو  بحث و تبادل نظر شد.

وی همچنین با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی نیازمند نقدینگی بوده و وظیفه بانک ها بانک ها تامین نقدینگی و کمک به افزایش تولید است گفت: نقدینگی بدون افزایش زیاد به طور هدفمند به سمت تولید خواهد رفت و بانک مرکزی ارقام ویژه‌ای برای افزایش سرمایه در گردش بخش صنعت در نظر گرفته و قرار است طبق قانون، سهم سرمایه در گردش بخش صنعت از 30 به 40 درصد افزایش یاید.

انتهای پیام