پیش بینی هفته کم رمق بورس و ۱۲ صنعت با خبرسازی چند سهم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی بازارسهام بعد از تلاطم بیش از 7 هزار واحدی در سه شنبه گذشته با شرایط بهتری در روز آخر معاملات، اولین روز هفته را با شاخص 246 هزار و 790 واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته متعادل آغاز کرد و با شدت گرفتن افت نرخ ارز در بازار آزاد و البته نامساعد بودن اخبار در حوزه ساختاری، گرایش به اصلاح پیدا کرد و افت سنگینی را در روز سه شنبه گذشته متحمل شد.

دست به ماشه بودن بسیاری از سهامداران در سود در کنار گمانه زنی ها در رابطه با رشد نامتعارف قیمت برخی از سهام باعث شد تا مجددا بازار در روند های اصلاحی هیجانی رفتار کند و دامنه این رفتار به گروه ها و نمادهای بنیادی نیز کشیده شود.

اما در بازارهای جهانی و با کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا، نفت با افت محسوس مواجه شده و حتی اخبار مبهم پایان هفته نیز نتوانست طلای سیاه را مجاب به رشد کند. افت روز گذشته شاخص دلار طلا و مس را در مسیر رشد قرار داده و به نظر می رسد نوسانات در شاخص دلار و فلزات فعلا ادامه داشته باشد.

در بازار داخل نیز قیمت ارز با نزدیک شدن به محدوده های نرخ نیمایی با افزایش تقاضا روبرو شد و احتمالا همچنان در محدوده کنونی به نوسان بپردازد. به صورت کلی می توان احتمال داد جمیع تحولات بازارهای جهانی و  بازار داخلی ارز، روند بازارسهام را به سمت نوسانات با گرایش اصلاحی هدایت کند.  هر چند توقف نمادهای بزرگ به منظور برگزاری مجامع می تواند از عمق این اصلاح بکاهد.

در گروه های بزرگ ، همچنان چشم بازار به مجامع و گزارش های سه ماه خواهد بود و در صورت ثبات در بازار ارز می توان به بازگشت آرامش به این گروه ها امیدوار بود. تقسیم سود در مجامع در صورت همراه شدن با ارائه گزارش های مناسب می تواند بازگشایی نمادها را متمایز کند.

در گروه های دیگر نیز و در میان خودرویی ها ، نمادهای بزرگ این هفته به مجمع خواهند رفت و باید دید چه اخباری در رابطه با روند افزایش سرمایه به سهامداران خواهند داد. در نمادهای دیگر این گروه به نظر می رسد همچنان شاهد نوسانات اصلاحی باشیم.

در گروه بانک نیز وضعیتی مشابه خواهیم داشت و احتمالا همچنان کوچکترها همچون "دی، وملل، وپست، وپارس، وکار و وخاور" خبرساز باشند.  

در دیگر گروه ها می توان به روند مثبت در برخی از نمادهای گروه انبوه سازی، لاستیک و پلاستیک، کاشی و سرامیک، کانه های غیرفلزی،بیمه، سیمان، قند و شکر و محصولات دارویی و غذایی اشاره کرد و همچنان با توجه به وضعیت عمومی بازار نمی توان رشد یکپارچه را در این گروه ها انتظار داشت.

به صورت کلی بازار در هفته پیش رو به صورت نیمه تعطیل دنبال خواهد شد و کم حجمی در معاملات می تواند روندی نسبتا کم رمق را برای بازار در پی داشته باشد.

از منظر نموداری شاخص هم با افت روز سه شنبه خط روند میان مدت از دست رفته و بازار به شدت نیازمند احیای روند است. در غیر این صورت واگرایی های موجود در اندیکاتور ها می تواند ادامه اصلاح را به بازار تحمیل کند. هرچند در سطوح فعلی متغیرها نمی توان اصلاح عمیقی را در نمادهای بزرگ انتظار داشت.

انتهای پیام