وزیر صنعت شایعه خودرویی را رد و بر فروش محصولات با قیمت قبلی تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما،​ رضا رحمانی در نخستین میز تخصصی خودروسازی که در نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید برگزار شد، گفت: حتی اگر خودروسازان گاهی اوقات قطعه سازی می کنند باید رها کنند تا قطعه سازان دنبال کار را بگیرند.

وی افزود: قطعه سازان بدانند از آنها حمایت خواهیم کرد و فضا را برای تسهیل همکاری های بین خودروسازان و قطعه سازان فراهم می کنیم تا به صورت عادلانه و بلندمدت با همدیگر مشارکت داشته باشند که نتیجه آن بهبود وضعیت ساخت داخل باشد.

این وزیر با بیان اینکه 500 هزار نفر در صنعت قطعه سازی مشغول کار هستند، ادامه داد: 150 هزار نفر از کارگران این صنعت بیکار شده و پیگیر بیمه بیکاری بودند و 130 هزار نفر هم وضعیت معلقی داشتند. در این زمینه با اقدامات هوشمندانه، تلاش کردیم وضعیت را اصلاح کنیم از این پس نیز فضا را به سمت بهبود قطعه سازی پیش خواهیم برد.

رحمانی گفت: صنعت خودرو با بسته مدون و دارای ۵ محور اولویت، ساماندهی می‌شود. همزمان باید به تولید توجه و اجازه ندهیم تعهدات به مشتریان باقی بمان.د اگرچه امروز ۸۰ درصد تولیدات برای رفع تعهدات متقاضیان و ۲۰ درصد آن برای فروش فوری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برخی شایعه می‌کنند پیش فروش در خودرو‌های پرتیراژ ادامه دارد اما این صحت ندارد و فقط ۲۰ درصد تولیدات آن هم برای فروش فوری در نظر گرفته شده است. در حالی که تاکید اصلی عمل به تعهدات مشتریان است آن هم به قیمت توافق شده قبلی با متقاضیان . هر چند این ممکن است باعث ناراحتی خودروسازان باشد، اما این موضوع را از نظر حقوقی بررسی شد و باید به قیمت همان روز توافق باشد.

این وزیر با اشاره به بهبود روند اصلاح نواقص خودرو‌ها، گفت: گزارش ها نشان می‌دهد وجود خودرو‌های کف پارکینگ در هفته گذشته نسبت به هفته پیش از آن رشد منفی داشته و­ تکمیل خروج خودرو‌های ناقص بیشتر شده است.

رحمانی همچنین واگذاری املاک، اموال و شرکت‌های زیر مجموعه خودروسازی و سهام خودروسازان را اولویت مهم در بسته ساماندهی خودروسازی دانست و افزود: حداکثر تا پایان سال ۹۹ همه بخش‌های مشمول واگذاری خودروسازی باید واگذار شود و اگر خودروسازی سهام بانکی در اختیار دارد، واگذار کند.

انتهای پیام