پیشنهاد معاون وزیر اقتصاد برای بهترین گزینه خرید و فروش سهام عدالت در بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میرعلی اشرف پوری‌حسینی با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای خرید و فروش سهام عدالت در بازار سرمایه به ایرنا گفت: آخرین اقدامی که از سوی سازمان خصوصی‌سازی برای ورود سهام عدالت به بورس انجام شد مربوط به چهار سال گذشته است.

وی ادامه داد: پیش‌نویس لایحه تهیه و بعد از ارائه اصلاحات لازم، تائیدیه آن را از وزارت اقتصاد کسب شد و در اختیار هیات وزیران قرار گرفت. ساز و کار تصویب پیش‌نویس لایحه بر عهده دولت و بعد از آن در اختیار مجلس است. بنابراین نباید اقدام خاصی از این طرف صورت گیرد.این پیش نویس از 1.5 سال گذشته در مجلس در حال بررسی است و به نظر می رسد بررسی و پیگیری های مربوط به آن در حال طی کردن روزهای پایانی است.

این مقام مسئول افزود " انتظار می رود با تصویب پیش‌نویس، اشکالات برطرف و دیگر مشمولین از شرایط حاضر اذیت نشوند. از همان ابتدا به دنبال ایجاد واسطه بین شرکت های سرمایه‌پذیر و مشمولین سهام عدالت بودیم. چرا که امکان اعطای سهام بصورت مستقیم از سوی شرکت های سرمایه پذیر به ۴۹ میلیون نفر وجود ندارد و اجرای چنین اقدامی عواقب نامطلوبی را به همراه خواهد داشت.

پوری‌حسینی با تاکید بر اینکه از سال ۸۴ درحال بحث و مذاکره برای تعیین واسطه مابین شرکت های سرمایه پذیر و مشمولین سهام عدالت هستیم، گفت: صندوق قابل معامله در بورس بهترین گزینه برای این اقدام است و غیر از آن باقی گزینه ها از ایراداتی برخوردارند که نمی توانند چندان در این کار موفق باشند.

انتهای پیام