برنامه وزیر برای کمبود گندله و کنستانتره/ نقش فولاد مبارکه در جنگ اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،رضا رحمانی  در جریان افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، ضمن بازدید از غرفۀ فولاد مبارکه گفت: در جنگ اقتصادی، نقش فولاد مبارکه بسیار مهم بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تسهیل روند تولید و رفع موانع تولید در صنعت فولاد از اولویتها است،افزود: در راستای حمایت از رونق تولید و رفع مشکل کمبود سنگآهن فولادسازان در پی راهحل مناسب برای رفع کمبود گندله و کنستانتره هستیم و بهزودی در جلسهای با حضور مدیران مربوطه به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

این مقام مسئول تأکید کرد: ایران دارای موقعیتی استراتژیک و بهرهمند از منابع طبیعی و انسانی قابلتوجهی است. اگر صنعت و تولید فعال باشد، آثار آن فراگیر خواهد شد. راهکار اساسی حل مسائل هم همین است.اگر تولید رونق بگیرد، اشتغال ایجاد میشود و موضوعاتی مانند مالیات و روابط کارگر و کارفرما نمود بیشتری خواهد داشت.

رحمانی با اشاره به استقرار ۶ هزار واحد فناور در پارکهای علم و فناوری گفت: این ظرفیت بسیار خوبی است که باید از آن بهرۀ لازم را ببریم.اگر واحدهای بزرگ در حوزههای فولاد، خودرو و پتروشیمی فعال شوند، قطعا بر واحدهای کوچک و پاییندست نیز تأثیر خواهند داشت.در سیاست های تجاری و وارداتی این برنامه را داریم که اگر کالای ساخت داخل به حد کافی داشتیم، واردات را ممنوع میکنیم.

انتهای پیام