پیش بینی چهره خبرساز سابق از آینده بورس و رفتار سهامداران بعد از مجامع

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد رمضان مدیرعامل سابق هلدینگ خودکفایی آزادگان که با عرضه اولیه قاسم ایران در سال 93 و به دلیل نوسان مثبت و سپس ریزش شدید قیمت سهام به چهره ایی خبرساز تبدیل شده بود در باره شرایط فعلی و آینده بازار سهام به ایرنا گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از اتمام فصل مجامع، سیاست پیش‌رو در بورس حرکت فعالان به سمت سهام‌ بنیادی باشد که با توجه به حجم و اندازه ارزش بازار سرمایه، می‌توان انتظار داشت این گونه سهم‌ها در نیمه دوم سال از اقبال خاصی برخوردار باشند.

وی افزود: تاکنون اکثر مجامع مربوط به سال مالی اسفند 97 برگزار و نماد اکثر سهم‌ها با نسبت قیمت به سود پایین تری بازگشایی شده اند و برخی فعالان حقیقی ترجیح می دهند بعد از برگزاری مجامع و با نسبت قیمت به سود کمتر ، اقدام به خرید سهام موردنظر کنند. این موضوع از جمله عوامل مهمی است که منجر به جابجایی متعدد توسط سهامداران حقیقی می‌شود.

این کارشناس ادامه داد: سیاستی که سهامداران در بازه زمانی منتهی به پایان تیر در پیش گرفته‌اند، ورود به افزایش سرمایه شرکت‌ها و یا دریافت سود نقدی پس از مجامع بوده و بر اساس تجربیات ، تاثیر شوک‌های غیراقتصادی بر بازار بسیارکم است و به نظر می‌رسد بازار پس از نوسان‌هایی، دوباره به روند عادی بازگردد.

رمضان افزود: از این به بعد سرمایه گذاران بیشتر به سمت سهام شرکت هایی پیش خواهند رفت که از دارایی های ثابت و توانمندی سودآوری عملیاتی برخوردارند.

وی با بیان اینکه نوسان های موجود در بازار سرمایه نباید تاثیر خاصی را در تصمیم گیری سهامداران ایجاد کند، افزود: پیش‌بینی می‌شود نوسان قیمتی و عرضه‌های هیجانی موجود در بازار سرمایه در کوتاه‌مدت به پایان و دوباره بازار به تعادل برسد. همچنین سهام‌ توانمند از لحاظ بنیادی از اقبال بیشتری برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام