علت توقیف نفتکش انگلیسی، رشد ۳۰ درصدی اجاره، ساخت۶۰ هزار واحد و...

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، محمد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز عملیات ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی درباره نفتکش هپینس گفت: با پیگیری های سازمان بنادر، نفتکش ایرانی رفع توقیف شد و روز گذشته اجازه خروج از بندر جده یافت. این کشتی در حال حرکت به آب های ایران است .

وی درباره علت توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز هم توضیح داد: این نفتکش تخلفات عدیده ای داشت از جمله اینکه از کریدوری که برای خروج بود، ورود می کرد ، آلایندگی زیست محیطی داشت و رادارها را خاموش کرده بود که احتمال بروز سوانح را افزایش می داد. به همین دلیل سازمان بنادر ورود کرد و بر اساس حکم قضائی از نیروهای مسلح درخواست شد تا این نفتکش توقیف شود.

این وزیر در خصوص راه اندازی سامانه املاک و اسکان هم گفت: راه اندازی این سامانه با استفاده از یک سیستم میان بُر آغاز شده و با کار جدید و استفاده از دیتابیس های دستگاه های دیگر، خانه های خالی در شناسایی هستند .

اسلامی درباره طرح تأمین کارکنان دولت (تامکاد) هم توضیح داد: تأمین مسکن کارکنان دولت شامل بنگاه های دولتی نمی شود و هر بنگاهی که تضمین کند که می تواند حقوق نیروها را ماهانه کسر و به حساب صندوق مشخص واریز کند، می تواند به این طرح ورود داشته باشد. بنابراین صندوق های بازنشستگی و شرکت های زیرمجموعه دستگاه های دولتی هم می توانند در این طرح سرمایه گذاری کنند. این طرح به تائید رئیس جمهور رسیده و آن را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده که به محض ابلاغ از سوی این سازمان به وزارت راه ، اجرای آن را آغاز خواهیم کرد.

وی در خصوص افزایش 30 درصدی اجاره بها که رئیس جمهور دیروز آن را اعلام کرده بود،گفت: مبنای تحلیل معاونت مسکن وزارت راه ، اطلاعات رسمی و ثبت شده است. بر اساس اطلاعاتی که در معاونت مسکن از بانک مرکزی و مرکز آمار تحلیل شده، متوسط افزایش اجاره بها حد فاصل سه ماهه سال جاری منتهی به سه ماهه ابتدایی سال گذشته، حداکثر 30 درصد بود. همچنین حرکت شتابان قیمت مسکن که در ماه گذشته رخ داد در ماه جاری متوقف شده است.

اسلامی افزود: برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن آغاز شده و با هدف 400 هزار واحد مسکونی در حال اجراست که جامعه هدف آن، متقاضیان واحدهای مسکونی 100 متر زیربنا و 75 متر مصرفی است که قیمت آن حدوداً 300 میلیون تومان است. در حال حاضر واحدهایی که عرضه می شود، بزرگ متراژ بوده و در بخش سوداگری، خرید و فروش می شود و مردم تهران توان خرید آنها را ندارند.

وی ادامه داد: بر این اساس قرار است 60 هزار واحد از این 400 هزار واحد در اطراف تهران ساخته شود برای ساخت واحدهایی در داخل تهران نیز با نیروهای مسلح قراردادهایی امضا کرده ایم که در محل پادگان هایی که از شهر خارج می شود، احداث شود.

انتهای پیام