روایت نماینده مجلس از فساد ۴ خانواده در بازار خودرو / نقش معاون وزارت صنعت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، امیر خجسته درباره واردات خودروی خارجی توسط چهار خانواده با استفاده از رانت و فساد و ثبت سفارش غیرقانونی ۳۴ هزار خودرو توسط این افراد،گفت: واردات ۱۲۵ هزار خودرو توسط یکی از چهار خانواده صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه با این فرد به شدت برخورد کرده، افزود: مجلس، کمیسیون اصل 90 و فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام داده‌اند. این در حالی است که مبنای واردات این خانواده‌ها و گواهی ارائه دهنده برای این کار جعلی بوده و برهمین اساس خودروی خارجی وارد به ایران قاچاق محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: ۱۲۵ هزار خودرو از مجموع واردات،متعلق به این خانواده بوده و در صورت بررسی‌های بیشتر دستگاه قضایی احتمال اینکه تعداد خودروهای قاچاق افزایش پیدا کند بسیار زیاد است.

خجسته با بیان اینکه ۳۴ هزار خودرو به صورت غیرقانونی ثبت سفارش شده ، گفت: این کار توسط یکی از معاونین وزارت صنعت و گروهی متعلق به وی صورت گرفته است که ۶۴۸۱ خودرو ثبت رسمی شده و ۱۹۰۰ خودرو وارد ایران شده است. این معاون در حال رفت و آمد به دستگاه قضایی و توضیحات در این خصوص است و تفهیم اتهام هم شده است.

وی افزود: شعبه ۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت در حال بررسی این پرونده است. جلس به دنبال آن است که افرادی که خودرو ثبت‌نام کرده‌اند آن را دریافت کنند و برهمین اساس در کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون صنایع مصوب شد که این کار از سوی خودروسازان صورت گرفته و ۴۰۰ هزار خودرو با قیمت قبلی تحویل مردم شود و ۱۰ هزار خودرو تحویل ثبت‌نام‌ کنندگان می‌شود.

خجسته ادامه داد: م ۴۰۰ هزار نفر از افرادی که قبل از بالا رفتن قیمت ارز در زمینه ثبت‌نام خودرو اقدام کرده بودند باید خودروی خود را به همان قیمت دریافت کنند و رقم نهایی خودرو به قیمت روز همان موقع بوده است اما کسانیکه بعداً ثبت‌نام کرده‌اند باید خودرو را با قیمت روز دریافت کنند. 

انتهای پیام