مدیرعامل دومین بانک بزرگ بورس ٩ برنامه سال ٩٨ را اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روز گذشته مجمع سالانه بانک صادرات با اکثریت ٨٣ درصدی سهامداران و حضور نمایندگان دولت و سازمان بورس، حسابرس و بازرس قانونی شرکت، اعضای هیات‌مدیره و مدیران بانک در محل تالار حوزه هنری سازمان تبلیغات برگزارشد.

حجت‌اله صیدی در مجمع سالانه دوره مالی منتهی به اسفند ٩٧، ارزش بازار سهام این بانک در بازار سرمایه را ٧.٨ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تلاش شده نقدشوندگی سهام بانک از زمان بازگشایی سهم در اسفند ماه ٩٦ تاکنون حفظ شود و در ادامه برنامه‌های سه‌گانه طرح‌ریزی شده برای توسعه و رونق بانک، ٩ برنامه راهبردی با قدرت در سال ٩٨ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: افزایش سهم از بازار، بهینه‌سازی مصرف، بکارگیری تمامی ظرفیت‌های طرح طراوت و معرفی محصولات نوین، ساماندهی و تعیین تکلیف مطالبات معوق، تداوم روند فروش اموال مازاد و دارایی‌های کم‌بازده، توسعه فعالیت‌های ارزی و ارتقای عملیات بانکداری بین‌المللی، افزایش بهره‌وری در شعب و سرمایه‌های انسانی، ارتقای نظام راهبردی شرکتی و اثربخشی کمیته‌های آن و ورود به منطقه سودآوری در سال ٩٨ را ٩ اولویت کاری بانک برای دسترسی به اهداف آتی بانک عنوان کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: افزایش سرمایه بانک به بیش از ١٧.٥ هزار میلیارد تومان در راستای خروج از شمولیت ماده ١٤١ قانون تجارت و تامین نظر سهامداران عمده و بانک مرکزی انجام شد تا در نتیجه عملیات بانکداری و افزایش سودآوری کفایت سرمایه را بهبود ببخشیم.افزایش منابع سپرده‌ای بانک تا ١٧٠ هزار میلیارد تومان در راستای سودآوری، مهمترین قدم بانک در سال ٩٧ بود که تلاش شد در این سال منابع ارزان‌قیمت بانک در حدود ٥٠ درصد افزایش یابد تا با کاهش قیمت تمام‌شده پول، مسیر برای افزایش سهم از بازار بانک تسهیل شود.

صیدی با تاکید بر اینکه در سال ٩٧ هیچگونه اضافه ‌برداشتی از بانک مرکزی صورت ‌نگرفته، گفت: در این سال حدود ١٦٠هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که سهم بانک از بازار تسهیلات نظام بانکی را حدود ٨ درصد ارتقا داده است.میزان دارایی‌های بانک ٢٥٠ هزار میلیارد تومان است که این میزان در سال ٩٧ بیش از ٣٢ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول بانک در این سال ١١.٥درصد بود که دو برابر نسبت معمول سایر بانک‌ها بوده و شرایط را برای فعالیت‌های آتی بانک در آینده تسهیل خواهد کرد.درآمدهای بانک در سال ٩٧ با افزایش ١٨ درصدی به ٢٣ هزار میلیارد تومان رسید، فروش اموال مازاد نیز با رشد ١٠٠ درصدی روبرو و به رقم آن به ١٧٢ میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل بانک صادرات نسبت پرداخت سود پرداختی به سپرده‌ها در سال ٩٧ را ٩ درصد اعلام کرد و گفت: زیان خالص بانک در سال مالی منتهی به پایان اسفند ٩٧ با نزدیک به ٣٣ درصد کاهش تا ٢.٤ هزار میلیارد تومان افت کرده است.سال ٩٧ بیشترین میزان تهاتر مطالبات بانک از دولت در حدود ٩.٧ هزار میلیارد تومان تعلق گرفت و در سال ٩٨ نیز شاهد تهاتر بخشی از مطالبات بانک از دولت خواهیم بود.

صیدی بکارگیری تمامی ظرفیت‌های طرح طراوت به عنوان طرح ویژه اعتباری تولید را یکی از برنامه‌های بانک عنوان کرد که به دلیل کارآمد بودن آن، دو بانک بزرگ دیگر نیز خواستار پیوستن به این طرح برای تأمین مالی زنجیره تولید تا مصرف در حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی شدند.همچنین مهمترین کار بانک در حوزه بانکداری الکترونیک رونمایی از اپلیکیشن صاپ بوده است.

براین اساس،پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی گذشته و اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت،صورت‌های مالی مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین با تصویب اکثریت آرا، امیر یوسفیان و حمید تاجیک به عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره و مصطفی رحیمی شهواری به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

انتهای پیام