تامین مالی کشاورزان از طریق بورس کالای نیجریه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آکینینکا آکینتوند در کارگاه آموزشی رسانه‌های خبری حوزه تجارت اعلام کرد: افزایش دسترسی کشاورزان کوچک به تامین مالی از طریق بورس کالای نیجریه در دستور کار قرار دارد که این اتفاق افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، رشد برداشت محصول کشاورزان و تولید را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: با ایجاد یک چارچوب تامین مالی قوی و ساختارمند برای کشاورزان کوچک، نیجریه در تولید غذا به رشد قابل توجهی دست خواهد یافت. ساختار کنونی تامین مالی از بانک‌ها بسیار ضعیف و ناکافی است. در حال حاضر، بخش کشاورزی بخش زیاد نیازهای مالی را از بانک‌ها تامین می‌کند در حالی که بیش از ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی را به عهده دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: هدف از برگزاری کارگاه آموزشی رسانه‌ای، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران و افزایش تعداد مشارکت‌کنندگان در بورس کالای نیجریه است به طوری که حضور سرمایه‌گذاران بیشتر در این بازار به رونق معاملات کمک خواهد کرد. این کارگاه آموزشی، فرصتی در اختیار قرار می‌دهد تا حساسیت و آگاهی مردم را نسبت به مزایا و منافع رشد و توسعه بورس کالا برای اقتصاد و کشاورزان افزایش دهیم. همچنین روش‌های ارائه گزارش‌های خوب و مفید از فعالیت‌های بورس کالا معرفی می شود تا همه نسبت به این بازار آشنایی پیدا کنند.

آکینتوند گفت: بورس کالای AFEX از زمان راه‌اندازی (سال ۲۰۱۴) تاکنون بر ۳ موضوع اصلی تامین مالی، کشاورزی فراگیر و فناوری متمرکز بوده است.در این مدت بورس کالای AFEX برای یافتن راه‌های تامین مالی ارزان‌تر، ارتباط خوبی با کشاورزان برقرار کرده، موفقیت در این زمینه، نقش بزرگی در کاهش فقر در نیجریه خواهد داشت. به دلیل اهمیت کشاورزان کوچک، پورتال خاصی ایجاد کرده‌ایم که اطلاعات درست و مطمئنی درباره فعالیت‌های بازار کالا ارائه می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی چالش‌های ساختارهای موجود که تاثیر زیادی بر روند تامین مالی برای کشاورزان کوچک دارد، گفت: این بورس خود را متعهد به ایجاد یک سیستم بازار کالای کارآمد و شفاف می‌داند.

همچنین بواسون اوموفایه دبیر اقتصادی تلویزیون چنلز نیجریه گفت: بسیار هیجان‌زده هستم چون پس از دو دهه فعالیت خبری و پوشش رخدادهای بازار مالی و سرمایه، امروز شاهد شکل‌گیری و ایجاد یک بازار کالای تخصصی هستم. بورس کالای نیجریه شانس موفقیت زیادی برای توسعه بخش کشاورزی دارد و یکی از عوامل رونق فعالیت‌های مالی خواهد بود.

بنابراین گزارش،در بورس کالای AFEX نیجریه معاملات الکترونیکی محصولات کشاورزی همچون ذرت، دانه سویا، برنج، کاکائو و زنجبیل انجام می‌شود.

انتهای پیام