منتظر تغییرات اساسی بودجه باشید / اصلاح مالیات، یارانه‌ و نفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه غیرعلنی بودن جلسات مجلس برای بررسی اصلاح ساختار بودجه موضوع خاصی نبوده و به دلیل لزوم تعیین راهبردها برای تغییر برخی قوانین بوده به فارس گفت: این موارد تا قبل از تغییر و اصلاح نباید بیان شود. به همین جلسات غیر علنی برگزار شد.

وی افزود: سیاست‌های راهبردی ۱۰ محور مشخص دارد که برخی پروژه‌های زیاد زیرمجموعه آن است که در این قوانین و مقررات باید اصلاح شود. ضمن آنکه رفتارهای دستگاه ها باید تغییر کند لذا تا این موضوع نهایی نشود به صورت غیرعلنی مباحث انجام می‌شود.

این نماینده مجلبس در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح ساختار بودجه در سال ۹۹ اجرایی خواهد شد توضیح داد : در برنامه دولت و سازمان برنامه و بودجه سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشخص شده و قاعدتا باید از سال ۹۸ اصلاح ساختار بودجه آغاز و عملیاتی شود. برخی برنامه‌های میان مدت طی سال ۹۹ و سایر برنامه های بلندمدت طی چند سال باید عملیاتی شود. لذا اصلاح ساختار اقتصادی اساسی است و بسیاری از موضوعات مانند مالیات، تامین اجتماعی، یارانه بودجه و نفت نیز بسیار تغییر خواهند کرد.

تاجگردون ادامه داد: اگر دولت خواهان اجرای بعضی از اصلاحات مربوط به اصلاح ارز یارانه ای، بودجه و ... است باید از سال جاری اقدام کند.

انتهای پیام