وزارت صنعت دستور روحانی برای پیگیری یک میلیارد یورو ارز را اجرا کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا رحمانی درباره دستور رییس جمهور به 4 وزیر برای پیگیری یک میلیارد یورو ارز دولتی که برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داده شده بود به خانه ملت گفت: ارزهای تخصیصی تا یک ریال آخر پیگیری می‌شود و دولت نیز درباره سرنوشت آن جدی بوده و بانک مرکزی، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت و صنعت، تمام تلاش را برای اجرای دستور رییس جمهور به کار می‌برند.

وی افزود: دستور رییس جمهور اجرایی شده و وزارت صنعت ، اطلاعات شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی را در سامانه‌ها بررسی کرد تا با تطبیق افرادی که ارز دولتی دریافت کردند با مدارک گمرک، مشخص شود این افراد کالا وارد کشور کرده‌اند یا نه ؟

این وزیر ادامه داد: نمی‌توان ادعا کرد تمام ارز دولتی پرداخت شده، وارد کشور نشده یا سوءاستفاده‌ای در این زمینه رخ داده است. چون شاید بخشی از این ارز در فرآیند واردات و مسیر حمل بوده یا موانعی برای واردات کالا وجود داشته باشد.

به گفته رحمانی، افرادی که ارز دولتی دریافت کردند اما علاوه بر تمام شدن مهلت قانونی، کالایی وارد کشور نکردند و دلیل قانع کننده‌ای نیز برای عدم واردات کالا ندارند، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام