زمان هشتمین عرضه اولیه اعلام شد / دامنه قیمت و سهمیه + مشخصات شرکت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی طی سال جاری سهام شرکت جدید در بورس و فرابورس واگذار شده که زمان هشتیمن عرضه اولیه هم اعلام شد که شنبه آینده با 15 درصد در فرابورس انجام خواهد شد.

به این ترتیب مقرر شده ، 67 ملیلون و 500 هزار سهم شرکت پخش هجرت با دامنه قیمت 1770 تا 1850 تومانی هرسهم و سهمیه حداکثر 225 سهمی هر سهامدار حقیقی و حقوقی عرضه اولیه شود.

در این رویداد سرمایه گذاری هامون و کارگزاری صبا تامین ، متعهد به خرید 33.3 و 16.7 درصد از سهام قابل هستند.

براساس این گزارش، شرکت 45 میلیارد تومانی پخش هجرت بعد از شرکت های سرمایه گذاری صدر تامین، کشت و صنعت شریف آباد، ژلاتین کپسول، پلی پروپیلن جم ، سیمرغ ، دارویی ره آورد تامین و پتروشیمی نوری هشتمین شرکت جدید سال خواهد بود .

طبق بررسی های بورس پرس، "هجرت" ۱۵ آذر سال ۱۳۴۴ تأسیس و با نام تهران فارما به ثبت رسید و ۱۸ فروردین سال ۶۳ به پخش هجرت تغییر نام یافته و از اول آبان ۷۵ به سهامی عام تبدیل شده و در حال حاضر جزو واحدهای فرعی سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) بوده و واحد تجاری نهایی سازمان تامین اجتماعی است. محل فعالیت شرکت در شهر تهران و ۱۶ شهرستان واقع است.

موضوع فعالیت این شرکت با ۸۸۲ نفر نیروی انسانی،خرید و فروش و توزیع محصولات دارویی، بهداشتی، آرایشی و تجهیزات پزشکی است و در ترکیب سهامداری آن، شرکت داروسازی فارابی با ۳۵.۵ درصد، تهران شیمی با ۲۴.۸ درصد، پارس دارو با ۲۰.۹ درصد، تیپیکو با ۱۸.۸ درصد و ژلاتین کپسول با ۴۵۰۰ سهم وجود دارند.

"هجرت" با داشتن قریب به ۱۰ درصد سهم بازار سومین پخش بزرگ دارویی ایران است و تعداد مشتریان بخش خصوصی در سراسر کشور بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ داروخانه است که با افزودن مراکز درمانی دولتی، علوم پزشکی،سازمان تامین اجتماعی، آزمایشگاه ها، پلی کلینیک ها، انبارهای دارویی، تجهیزات پزشکی و مراکز ترک اعتیاد این رقم به بیش از ۱۲ هزار و ۴۹۰ مشتری می رسد.

این شرکت با فروش سالانه بالغ بر ۲.۲ هزار میلیارد تومان سودی حدود ۷۰ میلیارد تومان شناسایی می کند. حاشیه سود ناخالص شرکت ۱۱.۳ درصد و حاشیه سود خالص در حدود ۳.۱ درصد است که نسبت به میانگین ۱.۷۵ درصدی صنعت، حاشیه سود آوری بیشتری است. موجودی مواد و کالاهای این شرکت تا آخر سال مالی ۹۷ حدود ۴۳۹.۹ میلیارد تومان، دارایی های جاری تقریباً ۱.۵ هزار میلیارد تومان و بدهی های جاری ۱.۴ هزار میلیارد تومان است که نشان دهنده کفایت دارایی های جاری برای بازپرداخت بدهی های جاری است. سرمایه ثبت شده شرکت معادل ۴۵ میلیارد تومان و جریان وجوه نقد ناشی از عملیات در دو سال اخیر نیز مثبت است.

انتهای پیام