افتتاح و ورود به بورس۱۰ میلیارد دلار از طرح های " فارس " و انتشار اوراق

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر ربیعی درحاشیه مراسم روز خبرنگار درباره اثر تحریم های آمریکا بر صنعت پتروشیمی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: تحریم‌ها اثر معناداری در تولید و فروش محصولات صنعت و شرکت نداشته و چرخ تولید و صادرات و ارزآوری را متوقف نکرد. آمریکا هم به هدف نرسید.

وی افزود: برای تایید این مطلب و ضمن احترام به دیگر صنایع ، صنعت پتروشیمی آبروی  کشور بوده و بخش قابل توجهی از مصارف کشور از طریق تزریق ارز شرکت های پتروشیمی‌ به  سامانه نیما تامین می شود که در صورت اثر گذاری تحریم ها اثرگذار نبود.

این مقام مسئول عرضه اولیه سهام دو شرکت پتروشیمی پارس و نوری در بورس را نشان دهنده وضعیت مناسب اقتصاد دانست ، ادامه داد: هنگام عرضه اولیه پتروشیمی پارس ۱۸۰ هزار نفر اقدام به حرید کردند اما برای خرید سهام پتروشیمی نوری ، ۵۸۴ هزار نفر سهم حاضر به پرداخت ۹۶۰ میلیارد تومان شدند .

ربیعی با بیان اینکه در همین شرایط چرخ توسعه صنعت پتروشیمی نه تنها متوقف نشده بلکه کلنگ‌زنی طرح‌های جدید ادامه دارد، افزود: "فارس" ۱۰ میلیارد دلار طرح در دست ساخت دارد که بعد از افتتاح و ورود به بورس مشخص می‌شود چه سرمایه‌گذاری عظیمی در این صنعت شده است. از سوی دیگر در حالی  اواخر سال گذشته ، ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق عرضه شد که این برنامه در سال جاری هم رخ خواهد داد.

انتهای پیام