دفاع نماینده مجلس از تشکیل بورس جدید و مخصوص حمل بار و مسافر + مزایا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شادمهر کاظم زاده با اشاره به اعلام وصول طرح تشکیل بورس حمل بار و مسافر به خانه ملت گفت: قطعا یکی از ضروریات در حوزه حمل کالا و مسافر، ساماندهی بازار تعرفه و بلیط حمل و نقل است. از این رو به نظر می رسد این طرح می تواند تا حدودی این حوزه را مدیریت کند.

وی ادامه داد: اخیرا مجلس و دولت با مشکل بزرگی درباره حمل و نقل کالا و حقوق مالی رانندگان خودروهای سنگین رو به رو شدند که خوشبختانه مجلس توانست با برگزاری جلسات متعدد، این مسئله را تا حدودی حل کند اما بطور حتم این مسئله باید بصورت ریشه ای و کامل رفع شود.

این نماینده مجلس افزود: یکی از اعتراضات رانندگان این بود که تعاونی های حمل و نقل در انتخاب راننده بصورت گزینشی عمل می کنند و این ادعا مطرح می شد که راننده وقتی برای دریافت بار مراجعه می کند، مدیران مربوطه مبلغی از تعرفه احتسابی را برای خود بر می دارند.

کاظم زاده گفت: یکی از مشکلات حوزه حمل و نقل باری و مسافر، فعالیت دلالان و سوداگران است. در شرایط کنونی مسافران و رانندگان بیشترین هزینه و زحمت را متحمل می شوند اما در این میان، دلالان بیشترین سود را کسب می کنند.در شرایط کنونی قیمت حمل و نقل در بخش های مختلف ثابت نیست بطور مثال در حمل و نقل هوایی هر روز شاهد افزایش قیمت هستیم و این مسئله موجب اعتراض و نگرانی مسافران شده است.می توان با رقابتی کردن بازار، فضا را برای کاهش تلاطمات قیمتی مدیریت کرد.

وی گفت: طرح تشکیل بورس حمل بار و مسافر قدم مثبتی در راستای شفاف سازی حوزه حمل و نقل باری و مسافری است و امیدوارم یک سازوکار درست و مسنجم برای ساماندهی این بخش طراحی شود.

انتهای پیام