پتروشیمی ۱۲۰ ساله و اخراجی از بورس رو به نابودی است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا شرفی درباره پتروشیمی آبادان که اخیرا" بعد از 18 سال حضور در فهرست شرکت های اخراجی بورس قرار گرفته و آماده انتقال به بازار پایه فرابورس شده با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم آبادان و ظرفیت‌های صنعتی این شهر به خانه ملت گفت: زمانی شهر آبادان 600 هزار جمعیت را به لحاظ اقتصادی پاسخگو بود اما امروز به سختی از پس تامین معیشت 300 هزار جمعیت رو به مهاجرت بر می‌آید. چرا که صنعت نفت و پتروشیمی در این شهر به نابودی کشیده شده است.

وی افزود: پتروشیمی آبادان رو به احتضار است چراکه صنایع آن به روز نشده و این پتروشیمی بورسی رو به نابودی است. درحالی که جزو صنایع قدیمی بوده و طی 120 سال متمادی مشاغل بسیاری را برای سکنه این شهر ایجاد کرده‌ است. به گفته کارشناسان، آبادان ظرفیت احداث 6 پتروشیمی بروز را دارد و می‌توان از این طریق ارزش‌افزوده بسیاری ایجاد کرد. آبادان زیرساخت‌های لازم را برای احداث پتروشیمی‌های جدید دارد در حالی که فقط با بروز رسانی پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی موجود می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کرد.

شرفی با تاکید بر اینکه حقآبه مردم آبادان به‌ ویژه کشاورزان باید بطور کامل به آنها داده شود، گفت: شوری آب مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد و سبب از بین رفتن جانوران، آبزیان و محیط زیست شده و این خسارت وارده به مردم حق‌الناسی است که دولت باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

انتهای پیام