شرکت دارویی گم شدن ارز دولتی را تکذیب کرد و توضیح داد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی نامه عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی به رئیس جمهور مبنی بر تخلف 20 شرکت که در برابر دریافت 4.7 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات ، اقدامی نکرده اند، شرکت دارویی اکتور که یکی از این شرکت ها بود، نکاتی را اعلام کرد.

این شرکت توضیح داد: به دنبال انتشار تصویر نامه ای از رئیس کل بانک مرکزی خطاب به ریاست جمهوری با موضوع میزان ارز دریافتی و تعهدات رفع نشده برخی شرکتهای دارویی که در آن به نام این شرکت نیز اشاره شده بود، توضیحات زیر جهت شفافیت هر چه بیشتر موضوع به استحضار می رسد:

همانطور که در مصاحبه های مسئولین امر از جمله وزیر اقتصاد عنوان شده ، فرایند تخصیص و تامین ارز، واردات کالا و همچنین ترخیص و توزیع آن، فرایندی زمانبر است. همچنین به علت برخی ایرادات سیستمی بین سامانه های گمرکی، بانک های عامل و بانک مرکزی، کمتر از 2 درصد از تعهدات سررسید شده این شرکت، علیرغم ورود کالا و ترخیص از گمرکات، رفع تعهد آن در سامانه های مربوطه ثبت نهایی نشده است.

ضمن آن که بخش عمده ارز تخصیصی به این شرکت برای واردات مواد اولیه مرغوب جهت تولید داروی با کیفیت در داخل، صرف شده است. لذا علاوه بر اینکه موضوع گم شدن ارز تخصیص یافته به این شرکت به نحوی که در برخی رسانه ها انعکاس یافت صحت نداشته و اساسا تکذیب می شود این شرکت از فعالیت های مراجع مربوطه به منظور شفاف سازی این موضوع، تمام قد استقبال می کند.

این شرکت با 52 سال سابقه در حوزه تولید دارویی، مانند دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و علیرغم وجود تحریم های سخت و ظالمانه با به کارگیری نیروی انسانی متخصص و دانش فنی روز با ظرفیت تولید بیش از 9 میلیارد عدد انواع قرص، کپسول، آمپول تزریقی، ویال و سرنگ، به تولید انواع داروهای حیاتی مورد نیاز با بالاترین کیفیت اشتغال دارد.

برای نمونه با وجود مشکلات و موانع بسیار، این شرکت اخیرا بزرگ ترین سایت تولیدکننده داروهای ضد سرطان و بیوتکنولوژی در خاورمیانه را راه اندازی کرده است. بر این اساس، به مردم اطمینان می دهد با به کارگیری حداکثر توان اجازه نخواهد داد در سبد دارویی بیماران کمبودی احساس شود.

انتهای پیام