سخنگوی وزارت‌خارجه: پیشنهاد ۱۵ میلیاردی مکرون به ایران صحت ندارد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس موسوی در پاسخ به این سوال که برخی رسانه‌ها مانند المانیتور اعلام کرده‌اند در تماس تلفنی روحانی با مکرون دو پیشنهاد از سوی فرانسه مبنی بر حساب بانکی با ۱۵ میلیارد دلار برای راه انداختن اینستکس و دعوت از روحانی برای حضور در نشست G۷ در پاریس مطرح شده به صداوسیما ، گفت: پس از واکنش‌هایی که ایران به بی‌عملی اروپایی‌ها نشان داد برخی از کشورهای اروپایی تلاش‌هایی را شروع کردند و درصدد فائق آمدن بر مشکلات برآمدند.

وی افزود: مکرون به‌عنوان یکی از اعضای ۱+۴ اقداماتی را به منظور کاهش تنش شروع کرده و ایران اعلام کرد از این تلاش‌ها استقبال می‌کند و آنها را نفی نمی‌کند. در این راستا، فرستاده ویژه مکرون به ایران آمد، همچنین عراقچی پیامی را به‌عنوان نماینده ویژه روحانی به مکرون ارائه کرد.

موسوی ادامه داد: مذاکرات تلفنی میان روسای‌جمهور ایران و فرانسه در چند نوبت برقرار شده و طبیعی است که در این بین پیشنهادهای مختلفی مطرح می‌شود. اینها هیچ کدام قطعی نیست و در حد گمانه زنی‌های رسانه‌ای است و نباید به آن توجه کرد. تا این لحظه پیشنهادی که بشود به شکل قطعی روی آن حساب و خبری کرد مطرح نیست.

انتهای پیام