نظر رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره اثر حذف چهار صفر از پول ملی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود خوانساری در نشست ماهانه اتاق بازرگانی تهران گفت: اتاق و فعالان اقتصادی از اقدام دولت در این زمینه استقبال می‌کند به ویژه عملاً در کشور از ریال استفاده نمی‌شد بلکه باعث سردرگمی و اشتباه محاسباتی می‌شد.

وی افزود: اگر همزمان با حذف 4 صفر اصلاح ساختار­ اقتصادی انجام نشود ممکن است بعد از چند سال، ​زمانیکه تورم به 20 یا 30 درصد رسید دوباره مجبور به افزایش صفر و پس از دوره‌ای هم مجددا حذف صفر شویم بنابراین چاره‌ای جزء اصلاح ساختار‌های اقتصادی همزمان با این اقدام دولت نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی از استمرار پرداخت ارز 4200 انتقاد کرد و گفت: همه روسای کمیسیون‌های مختلف اتاق، مخالف ادامه این روند هستند و پیشنهاد اعضا این­ است که دولت برای کمک به اقشار آسیب پذیر​ از یارانه نقدی استفاده و ارز 4200 تومانی را نیز حذف کند.

وی ادامه داد: ارز 4200 تومانی خود به خود فساد آور است و باعث بی عدالتی در پرداخت آن به فعالان و همچنین رانت نیز می‌شود­ از سوی دیگر با ادامه پرداخت این ارز، ​ما شاهد افزایش قاچاق خواهیم بود. همچنین با توجه به وضعیت نامناسب نظام توزیع در عمل​ ارز 4200 تومانی به دست مصرف کننده نمی‌رسد بلکه عملاً قیمت‌ها بالاتر از حد­ متعارف در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام