نفتکش توقیف‌شده ایران به زودی به خطوط دریایی برمی‌گردد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، جلیل اسلامی طی نشستی خبری درباره نفتکش توقیف‌شده گریس که در آب‌های انگلیس بصورت مغرضانه توقیف شده، اظهار داشت: توقیف این کشتی با پرچم ایران با دلایلی غلط و ناشی از غرض‌ورزی از سوی انگلستان رخ داد اما به سرعت تلاش‌ها از سوی دولت ایران برای رفع توقیف این کشتی انجام شد.

وی ادامه داد: انگلیس علاقه مندی را برای رفع این مشکل و راه حل بعد از اقتدار ایران نشان داد، اسناد رسمی و غیررسمی برای حل این موضوع مبادله شد و امیدواریم در آینده‌ای بسیار نزدیک این مشکل رفع شود و نفتکش گریس با پرچم ایران به فعالیت‌ ادامه دهد.

این مقام مسئول درباره نفتکش متخلف انگلیسی توقیف‌شده در خلیج فارس نیز گفت: پس از توقیف این نفتکش، کشورهای آمریکا و انگلستان تلاش کردند فضای سیای و امنیتی را در منطقه ایجاد کنند. در این راستا فراخوان مشارکت در ترتیبات امنیتی کشتی‌ها در خلیج فارس را مطرح کردند و از چند کشور در این باره دعوت کردند اما غیر از انگلستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی کشور خاصی به این فراخوان نپیوست و این طرح عملا شکست خورد.

اسلامی با اشاره به حضور مقتدرانه نیروهای نظامی ایران در راستای ارتقای امنیت در خلیج فارس گفت: امروز و آینده امنیت در خلیج فارس و دریای عمان به دست توانمند این عزیزان انجام می‌شود.با توجه به تعداد کروی این نفتکش و ملیت‌های آنها، درخواست‌هایی برای ملاقات کرو با خانواده‌ها انجام شد. این امری طبیعی بود. پیگیری‌ها از سوی وزارتخانه انجام شد و در این باره گزارشات مناسبی برای ارائه داریم.ادامه وضعیت نفتکش انگلیس در خلیج فارس منوط به تصمیمات قضایی و طبق سیاست‌های کلان ایران است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌