برنامه بورس تهران برای ۱۲عرضه اولیه تا پایان سال + شرایط پذیرش شرکت ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صحرایی به وجود بیش از ۵۰ درصد درخواست پذیرش شرکت ها در بورس تهران اشاره کرد و به سنا گفت: به لحاظ حساسیتی که برای اعتماد مردم در بازار سرمایه قائل هستیم، شرکت‌هایی را وارد بورس می‌کنیم که شفافیت کاملی داشته باشند و به سودآوری آنها اطمینان داشته باشیم.شرکتی باید وارد بازار سرمایه شود که در نگاه کلان و بلندمدت هم سودآوری تضمین شده‌ای داشته و دوره‌های رکود و رونق اقتصادی تاثیر زیادی بر آن نداشته باشد.

وی در خصوص شرایط کنونی این شرکت‌ها توضیح داد: این ۵۰ شرکت شرایط متفاوتی دارند، برخی از آنها آماده درج و حتی برخی در مرحله قیمت‌گذاری و عرضه هستند. برنامه سال جاری بر وجود عرضه اولیه بطور ماهانه و البته با توجه به شرایط بازار بوده به این معنی که تا پایان سال و به فرض مساعد بودن شرایط ۱۲ عرضه اولیه در بورس تهران خواهیم داشت.سایز و کیفیت عرضه‌ها نسبت به تعداد آنها مهم تر است.در این مدت با عرضه‌های بزرگی چون پتروشیمی نوری مواجه بودیم که حدود هزار میلیارد تومان ارزش داشت. 

صحرایی در خصوص وضعیت تابلوی برتر گفت: مقررات این تابلو در هیات مدیره بورس تهران نهایی شده و در حال بررسی در سازمان بورس است. در این خصوص جلسات مشترکی هم برای اطلاع از جزییات این تابلو با شرکت بورس تهران برگزار شده و تصمیم‌گیری نهایی با هیات مدیره سازمان است.  

انتهای پیام