دلیل اصلی مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسینی درخصوص وضعیت تولید، مصرف و قیمت حامل‌های انرژی و اثر افزایش احتمالی  قیمت بنزین به خانه ملت، گفت: قیمت بسیار پایین حامل‎های انرژی قابل کتمان نیست و این مسئله موجب ایجاد عدد بزرگ یارانه شده و اگرچه برای اصلاح این مهم سناریوهایی طراحی شده اما اینکه دولت می‌خواهد ضعف تامین کالاهای اساسی را با افزایش قیمت حامل‌های انرژی جبران کند قابل پذیرش نیست. چراکه این دو مولفه از هم جدا هستند.

وی دلیل اصلی مخالفت مجلس با افزایش قیمت حامل‌های انرژی را بی‌اطلاعی از ساز و کار شبکه توزیع کالا و شبکه توزیع یارانه‌ها ازسوی دولت دانست و افزود: در مجلس نگرانند که با گرانی بنزین، باز هم حباب روانی افزایش قیمت گریبان کالاهای اساسی را بگیرد و مشکلات اقتصادی بیشتر از این شود.

حسینی ادامه داد: وجود منابع و ذخایر عظیم انرژی، ایران را به یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کشورهای دارای منابع انرژی دنیا بدل کرده اما درحالی که رشد مصرف بنزین در بسیاری از کشور‌های جهان متوقف شده، ایران همچنان در صدر بالاترین رشد قرار دارد. همچنین در صورت ادامه افزایش مصرف بنزین با شتاب کنونی تا چند سال دیگر به پالایشگاه جدید در مقیاس پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نیاز خواهد بود .

انتهای پیام