افزایش سرمایه۳۹۰۰ درصدی زیرمجموعه در نوبت عرضه اولیه منجر به توقف نماد شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران از برنامه افزایش سرمایه سنگین 3900 درصدی قبل از ورود به بورس شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران خبر داد و با توقف نماد روبرو شد.

این شرکت در نظر دارد سرمایه فعلی را از یک به 40 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این زیرمجموعه 100 درصدی "شیران" از محل مطالبات سهامدار عمده و با هدف افزایش ظرفیت عملیاتی شامل طرح توسعه بندر نگین، احیا و ساماندهی تاسیسات پهلوگیری سایت بندر بوشهر و افزایش ظرفیت مخازن صورت می گیرد.

بنابراین گزارش، سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران 100 درصد سهام شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران را در سال 81 از شرکت های پاکسان و شیمیایی فارس خریداری کرد و با توجه به نوع فعالیت آن شرکت امور مربوط به مدیریت خدمات حمل زمینی، دریایی و ریلی، ترخیص کالا از گمرکات، نگهداری محصولات تولیدی در مخازن متعلق به شرکت مذکور در بندر بوشهر، انجام امور صادراتی و سایر موارد مرتبط بر عهده شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران بوده و این شرکت در خصوص نگهداری مواد در مخازن و امور تخلیه و بارگیری با سایر شرکت‌ها نیز همکاری دارد.

"شیران" در نظر دارد 10 درصد از سهام شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران را پس از انجام مراحل پذیرش در فرابورس که امور اجرایی آن شروع شده، عرضه کند و پیش بینی می شود طی چند ماه آتی به نتیجه نهایی منجر شود. سود خالص این شرکت در پایان سال مالی منتهی به آذر 97 بالغ بر 21.7 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام